به گزارش واحد خبر سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم، سید عبدالله میرابراهیمی با اشاره به برگزاری مراسم‌های ویژه اربعین حسینی و خدمت‌رسانی به زائران در قم و عراق اظهار داشت: زحمات و خدمات شهرداری در سنوات گذشته برای خدمت رسانی به زائرین در داخل و خارج از کشور جای قدردانی دارد. مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند […]

به گزارش واحد خبر سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم، سید عبدالله میرابراهیمی با اشاره به برگزاری مراسم‌های ویژه اربعین حسینی و خدمت‌رسانی به زائران در قم و عراق اظهار داشت: زحمات و خدمات شهرداری در سنوات گذشته برای خدمت رسانی به زائرین در داخل و خارج از کشور جای قدردانی دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با بیان اینکه خیل عظیمی از عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در این مراسم حضور دارند، افزود: در این راستا بخش‌های مختلف مدیریت شهری برای استقبال از زائران اربعین حسینی در آماده باش کامل قرار دارند و برنامه‌ریزی لازم برای خدمت رسانی مطلوب به زائران صورت گرفته است.

میرابراهیمی گفت: هر ساله وهمزمان با برگزاری مراسم پیاده ‌روی اربعین حسینی(ع) در کشور عراق، رهاسازی و تجمع پسماندها در طول مسیر و همچنین معابر و خیابان‌های شهرهای عراق، با بروز مشکلات بهداشتی، زیست محیطی و خدمات شهری مختلفی همراه بوده و در برخی نقاط آلودگی منظر، انتشاربوی ناخوشایند، ریزش شیرابه و تکثیر جانوران موذی همچون مگس، ازجمله پیامدهای تکراری دوره‌های پیشین است.

وی افزود: به همین منظور هرساله ، مخازن ذخیره سازی پسماند از سوی شهرداری قم در مسیر پیاده روی اربعین توزیع می‌شود که امسال نیز این اتفاق صورت می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم به برگزاری مراسم‌های اربعین حسینی در شهر قم اشاره کرد و گفت: مخازن جمع‌آوری پسماند در میان ایستگاه‌های صلواتی و مواکب شهر قم نیز توزیع می‌شوند.