حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی استقامت در حاشیه برگزاری همایش دوچرخه‌سواری که به مناسبت گرامیداشت روز قم برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین، ضمن تبریک ایام ورود پرخیر و برکت حضرت معصومه(س) به شهر مقدس قم اظهار داشت: شورای اسلامی شهر و شهرداری قم از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای برای گرامیداشت “روز قم” انجام داده است. […]

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی استقامت در حاشیه برگزاری همایش دوچرخه‌سواری که به مناسبت گرامیداشت روز قم برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین، ضمن تبریک ایام ورود پرخیر و برکت حضرت معصومه(س) به شهر مقدس قم اظهار داشت: شورای اسلامی شهر و شهرداری قم از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای برای گرامیداشت “روز قم” انجام داده است.
وی با بیان اینکه برخی از این برنامه‌ها به‌صورت مشارکتی با دستگاه‌های مختلف استان و دستگاه‌های حاکمیتی صورت خواهد گرفت، ابراز کرد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی و ورزشی، طوری برنامه‌ریزی‌شده که درشان مردم قم باشد.
عضو شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر اینکه “روز قم” سبب هویت بخشی به مردم قم می‌شود، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های گرامیداشت این روز، برگزاری همایش دوچرخه‌سواری بوده که با مشارکت ۷۰۰ نوجوان و جوان برگزار شد و بارقه‌های رشد و شکوفایی استعدادها در این برنامه به‌خوبی نمایان بود.
وی با اشاره به تلاش برای ثبت “روز قم” در تقویم ملی کشور یادآور شد: از سه سال گذشته که “روز قم” در استان برگزارشده تلاش‌ها، مقدمات و درخواست‌هایی برای ثبت این روز در تقویم ملی کشور به شورای عالی فرهنگی انجام‌شده و پیگیر هستیم تا با ثبت آن به‌عنوان روز ملی، همه ایران و شیعیان بتوانند از خیرات و برکات معنویت این روز استفاده کنند.