عضو شورای اسلامی شهر اراک گفت: شهرداری اراک در زمینه مرمت و نگهداری اماکن تاریخی یا در صورت ضرورت خرید این آثار ورود کرده است.

سید رضا قریشی در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین در مرکزی اظهار کرد: شهرداری اراک در زمینه مرمت و نگهداری بازار سرپوشیده بیش از سایر دستگاه‌های مسئول ورود داشته و در این زمینه خدمات ارائه کرده است.

وی افزود: در راستای حفظ و معرفی آداب و رسوم اقداماتی انجام و تلاش شده است این هویت به صورت برجسته نمایش داده شود.

عضو شورای اسلامی شهر اراک خاطرنشان کرد: شهرداری اراک در زمینه مرمت و نگهداری اماکن تاریخی یا در صورت ضرورت و امکان برای خرید این آثار ورود کرده است.

قریشی تصریح کرد: در صورتی که شهروندان با هویت‌های شهری خود بیشتر آشنا شوند و این مهم به آن‌ها معرفی شود و با هویت شهر خود بیشتر شناخت پیدا کنند، سبب دلبستگی بیشتر نسبت به شهر و ایجاد تعلق خاطر در شهروندان خواهد شد.

وی اضافه کرد: در بودجه سال آینده برای حفظ و مرمت آثار تاریخی و موضوعات فرهنگی و هویتی ردیف بودجه مشخص شده است.

عضو شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه برای مناسبت‌های مختلف همچون روز اراک بودجه‌ای مشخص شده است، تصریح کرد: برای موضوعات فرهنگی و عمرانی بودجه‌ای جداگانه‌ای در نظر گرفته است تا با آن بتوانند از این اماکن نگهداری کنند و بازسازی‌ها صورت گیرد.

قریشی با اشاره به اینکه بازارچه‌های عرضه میوه و تره‌بار در راستای موضوع محله‌محوری تعریف شده است، گفت: در حوزه بهره‌برداری از این بازارچه‌ها مشکلاتی وجود دارد و شهرداری نمی‌تواند به صورت مستقیم محصولات را به مردم عرضه کند.

وی افزود: برای بهره‌برداری از بازارچه میوه و تره‌بار نیاز به حضور سرمایه‌گذار ضروری است.

عضو شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه بازارچه‌ها کمتر مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته است، گفت: این موضوع در دستور کار جدی شهرداری قرار گرفته است تا این نیاز ضروری به نحو شایسته‌ای پاسخ داده شود و امیدواریم در سال جدید این بازارچه‌ها به بهره‌برداری برسد.