اردبیل- مدیرکل نگهداری رویه و ابنیه فنی راه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: بالغ بر ۳۰ درصد اعتبارات مصوب نگهداری راه‌ها و ابنیه‌ فنی راهداری تا هفته دولت تزریق می‌شود.

به گزارش خبرنگار پردیسان آنلاین، علیرضا سیاهپور شامگاه پنجشنبه در دیدار با مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اظهار کرد: اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای روکش آسفالت محورهای اصلی و شریانی استان اردبیل انجام شده است.

وی با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات راهداری استان در انجام پروژه‌های آسفالت محورهای مواصلاتی تصریح کرد: مجوز برگزاری ۱۵۰ میلیارد تومان مناقصه برای به کارگیری پیمانکاران در راستای اجرای پروژه‌های روکش آسفالت صادر شد.

مدیرکل نگهداری رویه و ابنیه فنی راه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: از آن جایی که ارتقای ایمنی راه در همه محورها اولویت مهم راهداری است، امیدواریم با تزریق این اعتبار پروژه‌های راهداری به ویژه در زمینه روکش آسفالت شتاب بیشتری بگیرد.

سیاهپور با اشاره به اینکه ۳۰ درصد از این اعتبار مصوب تا ۲ هفته آینده تزریق می‌شود، افزود: در همه محورهای استان اردبیل پروژه‌های فعالی در حال انجام است و انتظار داریم با تزریق این منابع فعالیت پیمانکاران در محورها برای اجرای پروژه‌های روکش آسفالت ۲ چندان شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برای استانی مانند اردبیل که در فصول زمستان با بارش‌های سنگین همراه است و فصل کاری محدودی دارد، باید پیمانکاران و بخش خصوصی در همه محورها به کار گرفته شده تا از ظرفیت آنها در اجرای پروژه‌ها استفاده کنیم.

سیاهپور با بیان اینکه استان اردبیل جز استان‌های پیشرو در اجرای روکش آسفالت است، اضافه کرد: همت راهداران سخت‌کوش استان اردبیل در انجام شبانه‌روزی پروژه‌های روکش آسفالت در همه محورهای مواصلاتی ستودنی است.

وی بیان کرد: بهسازی و روکش آسفالت مسیرهای منتهی به مرز به ویژه مرز بیله‌سوار که از مطالبات اصلی مردم و مسئولان بود، اقدامات بسیار ارزشمندی توسط راهداری استان اردبیل انجام یافته که شایسته تقدیر است.

مدیرکل نگهداری رویه و ابنیه فنی راه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور پایانه مرزی بیله‌سوار را یکی از مهمترین پایانه‌های کشور به لحاظ توسعه اقتصادی و تجاری دانست و ادامه داد: با توجه به تردد کامیون‌های ترانزیتی در محور بیله‌سوار- گرمی – اردبیل، آسفالت این محور می‌تواند در تسهیل تردد کامیون‌های ترانزیتی نقش بسزایی ایفا کند.