مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تبریز گفت: تاریخ و تمدن دیرین تبریز ظرفیت بی‌نظیر در کشور است که جذابیت و امتیاز ویژه‌ای برای جلب مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی دارد.

به گزارش پردیسان آنلاین از آذربایجان‌شرقی، رضا خلیلی ظهر امروز _پنجشنبه بیستم اردیبهشت_ در دیدار با هیئت مدیره انجمن حامیان میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی، اظهار کرد: شهر تاریخی تبریز جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ و سیاست و اقتصاد منطقه داشته است که امروزه نیز این نقش در سطوح بالا محفوظ است.

وی افزود: تبریز به عنوان مرکز استان آذربایجان شرقی در همسایگی سه کشور خارجی تأثیر بالایی در شرایط منطقه دارد که یکی از این موارد ارتباطات اقتصادی گسترده است.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تبریز تاکید کرد: با توجه به برگزاری همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه گذاری می‌توان با بهره گیری از پتانسیل‌های تاریخی و فرهنگی تبریز و نیازسنجی‌های انجام شده بسته‌های سرمایه گذاری متنوعی برای ارائه به سرمایه گذاران و جذب مشارکت‌های بخش خصوصی تدوین کرد.

خلیلی ادامه داد: انجمن حامیان میراث فرهنگی به عنوان یک تشکل مردم نهاد با توجه به سابقه عملکرد مطلوب و افراد متخصص و کاردان در جلب این مشارکت و معرفی تاریخ و تمدن دیرین تبریز می‌تواند نقش مؤثری در کنار شهرداری ایفا کند.