به گزارش عصر چهارشنبه پردیسان آنلاین از روابط‌عمومی استانداری قم، سید محمدتقی شاهچراغی در چهارمین سفر به شهرستان جعفرآباد در جمع مسئولان این شهرستان گفت: برخی مسایل و مشکلاتی که وجود دارد، طی سال‌ها ایجاد شده و حل آنان زمان‌بَر است و باید تمام توان اجرایی استان به کار گرفته شود تا این مسایل در […]

به گزارش عصر چهارشنبه پردیسان آنلاین از روابط‌عمومی استانداری قم، سید محمدتقی شاهچراغی در چهارمین سفر به شهرستان جعفرآباد در جمع مسئولان این شهرستان گفت: برخی مسایل و مشکلاتی که وجود دارد، طی سال‌ها ایجاد شده و حل آنان زمان‌بَر است و باید تمام توان اجرایی استان به کار گرفته شود تا این مسایل در اسرع وقت مرتفع شوند. 

وی با تاکید بر حضور مستمر در بخش‌ها و روستاها، هدف از سفر خود را بررسی روند توسعه شهرستان جعفرآباد عنوان و بیان کرد: در جریان سفر رییس‌جمهور و بازدیدهای قبلی، تصمیمات بسیار خوبی برای این منطقه اتخاذ شده است که امیدواریم با اجرایی شدن این مصوبات، شاهد رونق، توسعه و پیشرفت این شهرستان باشیم.

وی با اشاره به اهمیت حل امور زیر بنایی روستاها و مناطق کم برخوردار افزود: با جدیت به دنبال اخذ مجوزهای لازم برای تامین زیرساخت‌های مربوط به آب و برق هستیم و خوشبختانه توفیقات خوبی نیز به دست آمده است.

شاهچراغی همچنین با تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای استفاده موثر از ظرفیت های استانی و ملی برای حل مسایل روستایی از جمله در حوزه کشاورزی، اشتغال و معیشت مردم گفت: در این زمینه، هر آنچه در توان داشته باشیم، به کار خواهیم گرفت و هر مدیری مکلف به پیگیری تا حصول نتیجه نهایی است.

ذبیح‌الله عبداللهی فرماندار شهرستان جعفرآباد نیز، با اشاره به چهارمین حضور میدانی استاندار قم در این شهرستان گفت: قسمت عمده مصوبات بازدیدهای قبلی اجرایی شده و بقیه نیز در حال نهایی و تکمیل شدن است.

طبق مصوبه ۱۹ اردیبهشت‌ سال ۱۴۰۰ هیات دولت وقت، بخش‌های جعفرآباد و کهک در استان قم به ‌شهرستان ارتقا پیدا کردند.  

شهر جعفریه، مرکز شهرستان جعفرآباد در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر قم قرار دارد؛ این شهرستان از ۲ بخش مرکزی و قاهان تشکیل شده ‌است.

شهرستان جعفرآباد حدود ۶۵۰ کیلومتر مربع وسعت و بیش از ۱۶ هزار تَن جمعیت با ۲ گویش فارسی‌ و ترکی دارد.

استان قم در حال حاضر دارای سه شهرستان قم، جعفرآباد و کَهَک و ۶ شهر قم، جعفریه، کهک، سَلَفچِگان، دستجِرد و قنوات است.