وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، جزئیات تازه‌ای از احراز هویت و برگزاری تمام‌الکترونیک دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد.

به گزارش پردیسان آنلاین، عیسی زارع‌پور صبح امروز – جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه – با حضور در وزارت کشور با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به اینکه در این دوره هم احراز هویت در تمام حوزه‌های انتخابیه به صورت الکترونیکی و در ۸ حوزه نیز به صورت تمام‌الکترونیکی برگزار می‌شود، نقش ارتباطات بسیار حائز اهمیت است.

وی اضافه کرد: در دوره گذشته در مجموع در همه شعب ۹۹.۸ درصد پوشش داشتیم. یعنی در شهر و روستا و در دورافتاده‌ترین نقاط دسترسی به شبکه ارتباطی کشور فراهم بود و ۹۹ درصد احراز هویت‌ها به صورت برخط انجام شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: این اقدام، حاصل یک کار بسیار فشرده و شبانه‌روزی بود که در بخش‌های مختلف این وزارتخانه و دستگاه‌هایی که به ما کمک کردند، انجام شد و امروز هم با گذشت حدود ۲ ساعت از برگزاری انتخابات خوشحالم که اعلام کنم همان شرایط در این دوره برقرار است.

زارع‌پور تصریح کرد: بر اساس اطلاعاتی که از سامانه پایش انتخابات دریافت شده است همچنان بیش از ۹۹.۷ دستگاه‌ها حداقل برای یکبار به این سامانه وصل شده‌اند و این به معنای آن است که مشکل ارتباطی در این ۲۲ حوزه انتخاباتی نداریم و ۹۹ درصد استعلامات به صورت الکترونیکی انجام شده است.

وی یادآورشد: طی ۲ سال و نیم گذشته بیش از ۷۵۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار و بیش از ۳ هزار روستای زیر ۲۰ خانوار و در مجموع بیش ۱۰ هزار روستای جدید را به شبکه متصل کردیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: برای پایداری ارتباطات هم تدابیری از قبل اندیشیده شده است از جمله کنترل باتری‌های سایت‌های ارتباطی و همراه تا راه‌اندازی مسیرهای ارتباطی پشتیبان که فاقد آن بودند و تا این لحظه وضعیت زیرساخت‌های ارتباطی کشور پایدار بوده است.

وی تصریح کرد: می‌توانیم قدم‌های بعدی را حتی به سمت انتخابات برخط برداریم تا مردم بتوانند از منزل رای بدهند که این نیازمند تغییر قانون بوده و امید است مبتنی بر این تجربه در سال‌های بعد شاهد چنین انتخاباتی باشیم.

منبع: ایرنا