مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام گفت: عمیق‌ترین چاه آب شرب غرب کشور با طراحی مجدد دوباره در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش پردیسان آنلاین از ایلام و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان ایلام، محمد محمدی اظهار کرد: پس از اینکه چاه مجتمع زرانگوش شهرستان بدره به عنوان عمیق‌ترین چاه آب شرب غرب کشور به عمق ۳۰۰ متر شناسایی شد از حدود یک ماه پیش به علت فرسودگی و اتمام عمر مفید از مدار بهره‌برداری خارج شد.

وی افزود: امروز جمعه با تلاش همکاران دفتر انرژی و سیستم‌های کنترل معاونت بهره برداری و توسعه آب و نیروهای بهره برداری شهرستان بدره پس از طراحی مجدد و جایگزینی تمام منصوبات قدیمی با افزایش دبی ۳۰ لیتر بر ثانیه در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام خاطرنشان کرد: با بهره برداری مجدد از این چاه، مشکل تأمین آب روستاهای «چشمه شیرین»، «دول گلاب»، ” «گله دار»، «زید»، «تلخاب»، «زرانگوش» و روستای آهنگران بخش هندمینی رفع شد.

محمدی اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه را سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و از محل اعتبارات عمرانی عنوان کرد و گفت: در این مدت آب این بخش از طریق تصفیه‌خانه آب دربند و آبرسانی سیار، تأمین می‌شد.