به گزارش پردیسان آنلاین، خسرو رحمانی گفت: یکی از مواردی که پس از شیوع ویروس کرونا شدت بیشتری گرفته و بیشتر مورد توجه واقع شد، مبحث آموزشهای الکترونیک و مجازی بود. آموزش همگانی؛ یکی از اصلی ترین رسالتهای جمعیت هلال احمر است. معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر گفت: با شیوع ویروس کرونا، […]
به گزارش پردیسان آنلاین، خسرو رحمانی گفت: یکی از مواردی که پس از شیوع ویروس کرونا شدت بیشتری گرفته و بیشتر مورد توجه واقع شد، مبحث آموزشهای الکترونیک و مجازی بود. آموزش همگانی؛ یکی از اصلی ترین رسالتهای جمعیت هلال احمر است.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر گفت: با شیوع ویروس کرونا، با همکاری سازمان نظام پزشکی، آموزشهای مجازی هلال آغاز و نخستین دوره آموزشی با عنوان پیشگیری از شیوع کرونا یازدهم بهمن ماه ۱۳۹۸ برگزار شد تا جایی که با اعلام رسمی ورود ویروس کرونا به کشور در اسفندماه ۹۸، ۳۵۰ هزار نفر تحت آموزش هلال احمر قرار گرفته بودند.
وی افزود: بعد از این دوره، چند همکاری دیگر نیز با سازمان نظام پزشکی انجام و دورههای دیگری نیز برگزار شد اما پس از آن سامانه جامع آموزشهای همگانی جمعیت هلال احمر با کمک خیرین راه اندازی شد که قابلیت گسترش آموزشهای همگانی در بستر آن وجود دارد. در این راستا توافقی نیز با اداره کل اتباع استان کرمان صورت گرفت تا اتباع افغانستانی نیز مشمول این آموزشها شوند.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: در حال حاضر اتباع افغانستانی میتوانند از آموزشهای این سامانه در خصوص حوادث و سوانح گوناگون و کمکهای اولیه استفاده کنند و در آینده، این سامانه برای فارسی زبانان منطقه نیز مورد استفاده قرار میگیرد.
رحمانی ادامه داد: تا به امروز حدود ۹ دوره آموزشی در این سامانه بارگذاری شده و نزدیک به ۱۴۴ هزار نفر در این دورهها شرکت کردهاند. همچنین یک بخش اهدای مبلغ نیز در این سامانه وجود دارد و در صورتی که افراد تمایل داشته باشند و با توجه به اینکه هلال احمر یک سازمان عام المنفعه است، میتوان از کمکها در زمینه تولید محتوای آموزشی بهره گرفت. این بخش نیز از سوی کاربران با استقبال خوبی رو به رو شده و تا امروز کمکهایی نیز شده است که کمک بسزایی به توسعه آموزشها میکند.
این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر تصریح کرد: محتوای دورهها زیر نظر اساتید علمی و مربیان جمعیت تدوین شده و برای هر محتوای دورهای که شکل میگیرد، نزدیک به یک ماه کارهای گروهی انجام میشود تا یک محتوای معتبر و به روز آماده شده و مردم بتوانند از آن استفاده کنند. این محتوا شامل فیلم، متن، عکس و توضیحات اساتید است که به صورت روان در اختیار مخاطبان قرار میگیرد.
وی افزود: این سامانه به این شکل است که افراد پس از شرکت در دورههای آن، در آزمونی شرکت کرده و ۲۴ ساعت پس از آزمون میتوانند گواهی خود را از این سامانه دریافت کنند. گواهی نامه این دورهها به امضای معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر میرسد و جزو گواهی نامههای معتبر است و با رایزنیهایی که با سازمان مدیریت بحران کشور شده است اکثر این دورهها برای کارکنان نیز ضمن خدمت حساب شده و در آینده نیز موارد انگیزشی بیشتری برای این سامانه در نظر گرفته میشود تا اشتیاق برای حضور در دورهها بیشتر شود.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر با اشاره به اهداف آموزشهای همگانی گفت: ما به دنبال عدالت در آموزش هستیم و آموزش همگانی در همه جا، همه وقت و برای همه شعار ماست. هدف این است همه مردم به آموزشها دسترسی آسان داشته و مطالب آموزشی را فراگیرند تا در مواقع نیاز از این آموزشها استفاده کنند و آلام آنها در سوانح و حوادث کاهش یابد.
رحمانی در پایان گفت: هر دوره آموزشی که برگزار شده است، نظرات مخاطبان آن دورهها نیز منتشر میشود و با مراجعه به نظرات میتوان مشاهده کرد که میزان رضایت مردم تا چه میزان بوده است و چه امتیازی به دوره دادهاند.
Wednesday, 27 November , 2024