مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم از تشکیل کمیته فنی مدیریت پسماند به‌منظور بررسی  طرح‌ها و برنامه‌ها و پروژه‌ها در جهت اصلاح و بهبود فرآیندهای خدمات شهری خبر داد .

به گزارش واحد خبر سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم، سید عبدالله میرابراهیمی در جلسه شورای سازمان مدیریت پسماند که در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، به ارائه برنامه‌ها و اقدامات سازمان در یک سال گذشته پرداخت .

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت  شرکت‌های دانش‌بنیان در خصوص مسائل زیست‌محیطی و مدیریت پسماند و استفاده از پایان‌نامه‌های دانشجویی تصریح کرد: طرح‌های مطالعاتی مدیریت شیرابه، کود کمپوست، جامع آموزشی با هماهنگی و همکاری گروه پژوهش شهرداری با بنیاد نخبگان در دست اقدام است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم یادآور شد: در زمینه حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی، در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا  با همکاری گروه پژوهش شهرداری هماهنگی‌های لازم صورت پذیرفته است .

وی گفت: در راستای اجرای سند راهبردی سازمان و شهرداری مبنی بر برخورداری از محیط‌زیست پایدار نسبت به بررسی و آسیب‌شناسی فرآیند جمع‌آوری پسماندهای شهری از مبدأ تا مقصد؛ پیشنهاد تشکیل کمیته فنی مدیریت پسماند را به معاونت خدمات شهری با ترکیب کارشناسان دارای رزومه و سوابق اجرایی ارائه‌شده است تا نسبت به بررسی  طرح‌ها و برنامه‌ها و پروژه‌ها در جهت اصلاح و بهبود فرآیندهای خدمات شهری اقدام گردد .

میرابراهیمی همچنین خاطرنشان کرد: طرح نظام ارزیابی آموزش و اجرایی عوامل اجرایی مدیریت پسماند نیز توسط کارشناسان سازمان در دست تهیه و تدوین است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای طرح همیاران مدارس قم خبر داد و اضافه کرد: دانش آموزان ۳۱۰ مدرسه ابتدایی شهر قم با مفاهیم مدیریت پسماند آشنا شدند .

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم مراسم اهدای جوایز،  برگزاری نمایش و اردوهای آموزشی ـ تفریحی را از مراحل دیگر طرح همیاران مدارس عنوان کرد که در طول سال تحصیلی و براساس مراجعه و مشارکت دانش آموزان در تفکیک پسماند اجرا می‌شود .

انتهای پیام/