معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به ارائه تسهیلات جدید به شهروندان برای خرید موتورسیکلت برقی گفت: این تسهیلات سال جاری ارائه می‌شود که امیدوارم شرایط محیا شود تا شهرداری بتواند با تزریق اعتبار، تعداد اقساط بازپرداخت و میزان تسهیلات وام را افزایش دهد.

حسین حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین با بیان اینکه در حال حاضر هیچ وسیله حمل‌ونقل برقی برای استفاده شهروندان توسط شهرداری خریداری نشده است، اظهار کرد: شهرداری اصفهان برای دسترسی راحت شهروندان به موتورسیکلت‌های برقی به گفت‌وگو و مشارکت با شرکت‌های خصوصی پرداخته است تا حمل‌ونقل پاک و غیرآلاینده و اشتراکی توسعه پیدا کند.

وی افزود: شهرداری اصفهان قصد دارد در پی مذاکره با بانک‌های قرض‌الحسنه، تسهیلات کم‌بهره را در اختیار شهروندان قرار دهد تا آن‌ها را به سوی خرید موتورسیکلت برقی یا دوچرخه سوق دهد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان تصریح کرد: مدل‌های زیادی از موتورسیکلت‌های برقی در بازار وجود دارد، اما آن‌هایی که با تسهیلات بانک‌ها خریداری می‌شود، چند مدل محدود است که کارخانه سازنده آن‌ها سابقه زیادی در عرضه موتورسیکلت دارد، زیرا بعضی از مدل‌های این موتورسیکلت‌های برقی دارای قطعات وارداتی کمیاب است که امکان دارد خریداران را برای یافتن قطعات دچار مشکل کند.

حق‌شناس ادامه داد: سال گذشته شهرداری با حمایت بانک قرض‌الحسنه مهر ایرانیان تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه کم‌بهره برای تأمین وسایل نقلیه پاک در نظر گرفت که درصد کمی از شهروندان از این تسهیلات استفاده کردند، زیرا در این حوزه تبلیغات میدانی اندکی صورت گرفت و شهروندان با این تسهیلات آشنایی کاملی نداشتند، البته آن‌ها همچنان می‌توانند با مراجعه به تمام شعب بانک مهر از این تسهیلات به‌منظور خرید انواع وسایل پاک‌رو استفاده کنند.

وی گفت: امیدواریم با توجه به هماهنگی‌های انجام شده، سال جاری محصولات متنوع‌تری در فروشگاه‌های منتخب به شهروندان ارائه شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به ارائه تسهیلات جدید به شهروندان برای خرید موتورسیکلت برقی گفت: این تسهیلات سال جاری ارائه می‌شود که امیدوارم شرایط محیا شود و شهرداری بتواند با تزریق اعتبار، تعداد اقساط بازپرداخت و میزان تسهیلات وام را افزایش دهد.

حق‌شناس با اشاره به جایگاه شارژ موتورسیکلت‌های برقی گفت: در حال حاضر جایگاه شارژ این موتورسیکلت‌ها در شهر اصفهان وجود ندارد، اما قرار است سال جاری در ایستگاه‌های دوچرخه، مترو و بعضی پارکینگ‌های متعلق به شهرداری جایگاه شارژ راه‌اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه برای تأمین جایگاه شارژ موتورسیکلت‌هایی برقی، اعتبار لازم در بودجه ۱۴۰۳ لحاظ شده است، اضافه کرد: شهرداری اعتبار لازم برای ایجاد جایگاه شارژ موتورسیکلت‌های برقی را تأمین می‌کند و سرمایه‌گذار خصوصی ندارد، اما در زمینه دوچرخه و موتورسیکلت برقی اشتراکی، از ظرفیت سرمایه‌گذار خصوصی استفاده می‌شود، همچنین شهرداری اصفهان از تمام شرکت‌های فعال در این حوزه دعوت به همکاری می‌کند.