به گزارش پردیسان آنلاین، ابراهیم معتمدی در نشست خبری در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان قم با اشاره به اینکه در سفر رییس جمهور به قم ۱۵۶ طرح در حوزه‌های مختلف به تصویب رسیده که در طی دو سال می‌بایست اجرایی شود، اظهار کرد: ۸۸ درصد مصوبات زیرساختی بوده و ۱۲ درصد نیز سایر […]

به گزارش پردیسان آنلاین، ابراهیم معتمدی در نشست خبری در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان قم با اشاره به اینکه در سفر رییس جمهور به قم ۱۵۶ طرح در حوزه‌های مختلف به تصویب رسیده که در طی دو سال می‌بایست اجرایی شود، اظهار کرد: ۸۸ درصد مصوبات زیرساختی بوده و ۱۲ درصد نیز سایر مصوبات است.

وی با اشاره به اینکه برای تست گرم متروی قم نیازمند دو رام قطار هستیم که در این زمینه اقداماتی صورت گرفته و امید است مشکل تامین واگن حل شود، گفت: راه اندازی کامل متروی قم با تست گرم صورت نمی‌گیرد؛ بلکه این پروژه برای تکمیل نیازمند ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار است و قرارداد با پیمانکار نیز می‌بایست مشخص شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم افزود: برای راه اندازی خط یک متروی قم نمی‌توان زمان مشخصی اعلام کرد؛ چرا که منابع و امکانات برای راه اندازی در اختیار استان نیست.

معتمدی در خصوص سرانجام مونوریل نیز بیان داشت: مشاور حمل و نقل بر وجود مونوریل با رویکرد گردشگری تاکید دارد و بعد از سفر رییس جمهور جلسه‌ای با حضور مسئولین شهر و استان و مدیرعامل دو شرکت پیمانکار برگزار شد که در این جلسه ظرفیت‌ها و کاربری‌های گردشگری این پروژه بررسی و تشریح شد.

وی عنوان کرد: برای تکمیل پروژه باید از سرمایه گذار و با تکیه بر رویکرد گردشگری استفاده شود و قرار است کمیته‌ای کشور در تهران برای تعیین تکلیف مونوریل قم تشکیل شود که البته پیشنهادهای استان به صورت مشخص آماده است و منتظر برگزاری جلسه هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم، افزود: ریل‌های متروکه از شهر قم باید جمع شود که بخشی از آن در منطقه دو جمع آوری شده و بخشی دیگر در منطقه ۴ و ۵ است که برای این کار ۸۰ هکتار از اراضی پشتیبان در نظر گرفته شده است.

معتمدی در خصوص ساماندهی منطقه جمکران نیز بیان داشت: محدوده جمکران تازه به شهر قم ملحق شده است و شهرداری مصوباتی برای تعریض برخی از کوچه‌ها داشته است که این کار باید برنامه محور و منسجم پیگیری شود.

وی تاکید کرد: جمکران یکی از مناطق قم است و شهرداری و شورای شهر باید برای تامین زیرساخت‌های شهری این منطقه همانند سایر مناطق شهری اقدام کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم، عنوان کرد: برای ساماندهی چهل اختران ۲۰ میلیاردتومان تخصیص یافته تا مابقی تملکات صورت گیرد و مشکلات این منطقه برطرف شود.

معتمدی تخلفات ساختمانی را از معضلات در قم برشمرد و ابراز داشت: در این زمینه باید ریشه یابی کرد که علت تخلفات ساختمانی چیست که بررسی‌ها در این زمینه نشان می‌دهد که منطقی نبودن طرح تفصیلی در برخی از مناطق شهری، وجود نقشه‌های اجرایی، عدم برخورد به موقع با تخلفات، بالا نبودن هزینه تخلفات و عدم اجرای آرای تخریب در کمیسیون ماده ۱۰۰ علل اصلی تخلفات ساختمانی در استان است که در این زمینه جلساتی را با نظام مهندسی و اداره کل و شهرسازی و نیز شهرداری قم برگزار کردیم و امیدواریم طی ماه‌های آینده بسته‌ای مشخص برای برخورد با تخلفات ساختمانی تهیه و تدوین شود.ع/****