مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم گفت: تیم‌های مدیریت بحران در تمام مناطق آماده‌باش بوده و تجهیزات برای رفع آب‌گرفتگی ساماندهی شده است.

به گزارش پردیسان آنلاین، سید محسن میرهادی با اشاره به آغاز فصل بارندگی‌ها از آمادگی شهرداری قم برای رفع آب‌گرفتگی‌های احتمالی خبر داد و اظهار داشت: تیم‌های مدیریت بحران در تمام مناطق آماده‌باش بوده و تجهیزات برای رفع آب‌گرفتگی ساماندهی شده است.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم یکی از نقاط بحرانی را زیرگذرها دانست و افزود: پمپ‌های زیرگذرها-لایروبی سپتیک فعال‌شده و راه‌بندهای ورودی به بلوار شهید سلیمانی نصب و نیروهای لازم در این نقاط مستقرشده است.

میرهادی تصریح کرد: ورودی‌های چاه‌های جذبی در محلات بررسی‌شده و برای ماشین‌آلات خصوصاً تانکرهای مکنده راننده پیش‌بینی‌شده است.

وی از تست و کنترل پمپ‌های کفکش و پمپ‌هایSp (آتی سر) خبر داد و گفت: عوامل اجرایی خصوصاً پلیس ساختمان، پیمانکاران خدمات شهری، ساخت‌وسازهایی که باعث تخریب نهر یا پر کردن انهار شده را شناسایی کرده و نسبت به رفع آن اقدامات لازم را انجام داده‌اند.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم جمع‌آوری نخاله و مصالح که می‌تواند باعث آب‌گرفتگی شود را یکی دیگر از اقدامات شهرداری اعلام کرد و گفت: از پروژه‌های فعال عمرانی سطح شهر برای اطمینان از باز بودن مسیر کانال‌ها بازدیدها انجام‌شده و کیسه‌های شن در محلاتی که سابقه آب‌گرفتگی دارد مستقرشده است.

میرهادی در پایان با تأکید بر نظارت شبانه‌روزی و مستمر بر معابری که سابقه آب‌گرفتگی دارند، بیان کرد: تکمیل لایروبی کانال‌ها و حفر چاه‌های جذبی سطح شهر تسریع شده و تمام تیم‌های مدیریت بحران شهرداری در روزها و شب‌های بارندگی آماده‌باش هستند.