وزیر راه و شهرسازی گفت: ۶۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در سه استان تهران، یزد و سیستان و بلوچستان در هفته جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پردیسان آنلاین و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهرداد بذرپاش در حاشیه هفدهمین نشست شورای عالی مسکن که صبح امروز _شنبه پنجم خرداد_ به ریاست محمد مخبر، سرپرست ریاست‌جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال ساخت است.

وی افزود: این هفته حدود ۶۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در سه استان تهران، یزد و سیستان و بلوچستان به بهره برداری می‌رسد و تقدیم مردم عزیز این سه استان می‌شود که نشان می‌دهد راه و مسیر شهید رئیسی ادامه دارد و متوقف نمی‌شود.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ رکورد صدور پروانه ساختمان در بافت فرسوده با صدور ۹۲ هزار پروانه در کشور شکسته شد و در مجموع از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۲۷۷ هزار پروانه در بافت فرسوده صادر شده است.

بذرپاش با اشاره به قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها که از مجلس شورای اسلامی به دولت ابلاغ شد و در دستور کار قرار گرفت، گفت: به شورای مسکن استان‌ها اختیار داده شد که سقف اجاره‌بها را طبق این قانون تعیین و به شورای عالی مسکن اعلام کنند تا طی یک هفته به آن‌ها پاسخ داده شود و شاهد مداخله منظم و قانونی در بازار مسکن باشیم.

کاهش تورم نقطه به نقطه اردیبهشت در بخش مسکن

وی یادآور شد: طبق اعلام رئیس بانک مرکزی تورم نقطه به نقطه اردیبهشت در بخش مسکن کاهشی است و امیدوارم این روند کاهشی ادامه پیدا کند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تأمین مالی طرح نهضت ملی مسکن خاطرنشان کرد: بحث تأمین مالی یکی از گلوگاه‌های مسکن است و مشکلاتی در این زمینه وجود داشت که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک مسکن در قانون بودجه ۱۴۰۳ دیده شد و مقرر شد از طریق انتشار اوراق تأمین و به پروژه‌های نهضت ملی مسکن تزریق شود.