مدیرعامل سازمان بهشت معصومه (س) شهرداری قم از نظارت بر اجرای دقیق ضوابط برگزاری مراسم و نصب اطلاعیه‌های ترحیم در این آرامستان خبر داد و گفت: اعلان‌ها و تصاویر خارج از شئون جمع‌آوری می‌شود.

سید سیف‌الدین موسوی نیارکی در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین در قم با اشاره به لزوم اجرای دقیق دستورالعمل‌ها و ضوابط برگزاری مراسم و نصب اعلان‌های ترحیم و یادبود در آرامستان بهشت معصومه (س) اظهار کرد: با هرگونه اقدامی خارج از شئونات و عرف اجتماعی برخورد خواهد شد.

وی نصب تصاویر متوفیان با حجاب یا پوشش خارج از عرف را از مصادیقی اعلام کرد که در موارد متعدد منجر به تذکر و جمع‌آوری آن شده است و افزود: بعضی مواقع بازماندگان نسبت به نصب و اکران اعلامیه‌های ترحیم و یادبود یا چاپ تصاویر روی سنگ قبور اقدام می‌کنند که در بررسی‌های میدانی بازرسان و نگهبانان این سازمان تذکر داده شد و جمع‌آوری آن در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان آرامستان بهشت معصومه (س) شهرداری قم حفظ آرامش بازماندگان و جلوگیری از ایجاد تنش در جریان برگزاری مراسم را از رویکردهای این سازمان دانست و تصریح کرد: تذکرها جلوگیری از اجرای مراسم خارج از عرف یا نصب اعلان‌ها برخلاف شئونات نهایت حساسیت به کار گرفته می‌شود تا مانع ایجاد حواشی برای خانواده‌های داغدار باشیم.

موسوی نیارکی با اشاره به حفظ حرمت و شئونات ویژه شهر مقدس قم گفت: از بازماندگان و خانواده متوفیان تقاضا داریم پیش از برنامه‌ریزی برای اجرای هرگونه برنامه و اقدامی در راستای مراسم تشییع، خاک‌سپاری و بزرگداشت و اخذ مجوز، هماهنگی لازم را با مجموعه مدیریت آرامستان انجام دهند.