استاندار کردستان با بیان اینکه شهید آیت‌الله رئیسی از عمق وجود برای حل مشکلات استان کردستان تلاش می‌کرد، گفت: مردم کردستان هیچ‌گاه نگاه ویژه رئیس‌جمهور شهید و دولت سیزدهم را به این استان فراموش نخواهند کرد.

به گزارش پردیسان آنلاین از کردستان و به نقل از روابط‌عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، امروز _شنبه پنجم خرداد_ در نشستی که با حضور فرمانداران استان در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: شهادت ناباورانه سیدالشهدای خدمت، خادم‌الرضا، ماتمی بزرگ است که سایه‌اش بر ایران اسلامی سترگ و سنگین بود.

وی با اشاره به حضور میلیونی مردم سراسر کشور در تشییع پیکر آیت‌الله رئیسی و دیگر شهدای خدمت و حضور گرم مردم که با خادم ملت عاشقانه وداع کردند، افزود: هشتمین رئیس‌جمهور ایران در بدرقه‌ای باشکوه در آغوش امام هشتم آرام گرفت و به ابدیت پیوست.

استاندار کردستان اضافه کرد: به لطف الهی شرایط کشور بسیار با ثبات است و بدون هیچ مشکلی در اوج کیفیت با حضور میلیون‌ها نفر از مردم در کمال عشق و احساس، شهیدان راه خدمت بدرقه شدند.

زارعی‌کوشا با اشاره به واکنش‌ها به شهادت رئیس‌جمهور گفت: رسانه و صداوسیما شاید گوشه‌ای اندک و محدودی از جمعیت در مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت را نشان داده باشند و هیچ رسانه‌ای نتوانسته کیفیت حضور مردم همیشه در صحنه را به تصویر بکشد، چراکه باید در بین جمعیت بود و دید که مردم با چه شور و احساس عاطفی از همه طیف‌های اجتماعی در این تشییع جهانی، شرکت کردند.

وی با بیان اینکه مردم کردستان هیچگاه نگاه ویژه رئیس‌جمهور شهید و دولت سیزدهم را به این استان فراموش نخواهند کرد، ادامه داد: هنگامی که خبر شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش اعلام شد، در مسجد جامع سنندج مراسم سوگواری برگزار شد، مردم وفادار کردستان با گریه و زاری و حسرت به عزاداری پرداختند و ما نیز همواره جز عشق و شور از سوی مردم چیز دیگری ندیدیم.

استاندار کردستان ادامه داد: خدا را شاکریم که مردم قدرشناسی داریم که همواره وفاداری خود را به دولت سیزدهم با مشارکت گسترده و همدلی صمیمانه به‌ویژه در مراسم عزاداری شهادت رئیس‌جمهور و هیئت همراه نشان دادند.

زارعی‌کوشا با اشاره به تدابیر رهبری در ایجاد آرامش در ساعات نخستین وقوع حادثه مذکور، اضافه کرد: مقام معظم رهبری همواره تاکید داشته‌اند که ما در طوفان‌ها هوشیار باشیم تا کشورمان دچار تلاطم نشود و مردم با این دلگرمی و اطمینان، اعتماد به معظم‌له در وجودشان نهادینه شده است.

وی درباره تعبیر مقام معظم رهبری «فتح قله نزدیک است»، مجدد شهادت رئیس‌جمهور را سخت و ناباورانه توصیف کرد و گفت: بدون‌شک اداره امور کشور همواره به گونه‌ای خواهد بود که شرایط روزبه‌روز بهتر و حرکت به سوی فتح قله طبق فرموده رهبری باید استمرار پیدا کند.

استاندار کردستان تکالیف مسئولان با نگاهی به اتفاقات اخیر را روشن بیان کرد و گفت: همچنان که فضای کشور به تدبیر رهبری حکیمانه اداره خواهد شد و کارها طبق روال عادی ادامه دارد، در استان نیز به تبع کشور، این راه تداوم خواهد داشت.

زارعی‌کوشا با تاکید بر اینکه با نگاه انقلابی و مدیریت جهادی با قوت کارها را ادامه می‌دهیم، تصریح کرد: تا روزی که مسئولیت داریم به وظیفه خود عمل می‌کنیم و همه جلسات و برنامه‌ها با قوت برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهید آیت‌الله رئیسی از عمق وجود برای حل مشکلات استان کردستان تلاش کرد، ادامه داد: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، افتتاح طرح‌های عمرانی، پیگیری مسکن ملی، سفرهای شهرستانی و دیگر امور با قوت در استان ادامه خواهد داشت.

استاندار کردستان با بیان اینکه عشق خدمت به مردم کردستان در وجود شهید جمهور موج می‌زد، اضافه کرد: در دولت شهید آیت‌الله رئیسی توجه به کردستان ویژه بود و این گفته شعار نیست، زیرا از ۴۷ سفر استانی رئیس‌جمهور، سه مورد آن به کردستان بود و در تدارک سفر چهارم بودیم.

زارعی‌کوشا خاطر نشان کرد: با استقرار دولت سیزدهم، کردستان در کانون توجهات دولت قرار گرفت و در طول عمر این دولت ضمن انجام سه سفر استانی، پروژه‌هایی نظیر راه‌آهن همدان سنندج، فرودگاه سقز، آب شرب سنندج که بعضی ۲۰ ساله بودند، به پایان و بهره‌برداری رسیدند.

وی با ذکر اینکه مسیر اداره کشور بعد از فقدان رئیس‌جمهور بر اساس حاکمیت قانون در ایران و با هدایت حکیمانه رهبر انقلاب اسلامی استمرار دارد، گفت: از هفته آینده با تدبیر و به‌صورت فشرده برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ماه آینده، آماده خواهیم شد.

استاندار کردستان خطاب به فرمانداران تاکید کرد: تمامی امکانات برای برگزاری انتخابات سالم در استان را به‌کار ببندید و در حوزه زیرساختی مشکلات احتمالی را برطرف کنید که توقع می‌رود در فرآیند انتخابات آتی مشارکت حداکثری را شاهد باشیم.