سرپرست ریاست جمهوری گفت: شهید رئیسی به ظرفیت‌های کشور معتقد بود و می‌دانست که مسائل کشور با ظرفیت‌های داخلی قابل حل است. ما از مسائل بین‌المللی غافل نبودیم ولی اداره‌ی کشور را منوط به آن نمی‌کرد.

به گزارش پردیسان آنلاین، محمد مخبر صبح امروز_دوشنبه، هفتم خرداد_ در آیین افتتاحیه مجلس دوازدهم که صبح امروز با حضور سران قوا، منتخبان جدید و مسئولان عالی کشوری و لشکری برگزار شد، طی سخنانی بیان کرد: برای بنده سخت است که از طرف شهید آیت‌الله رئیسی در این مجلس به‌عنوان سخنران حضور یابم.

وی ضمن تبریک موفقیت منتخبان و افتتاحیه‌ی مجلس دوازدهم، افزود: امام راحل به‌درستی فرمودند که تا وقتی در کشور ولایت فقیه داریم، کشور آسیبی نخواهد دید. ما کلیدی‌ترین مهره‌ی اداره کشور را از دست‌داده‌ایم اما به‌رغم اینکه تمام کشور در جنب و جوش تشییع بودند مجلس خبرگان و شورای اسلامی آغاز بکار کردند و مطلبی که رهبر معظم انقلاب فرمودند اداره‌ی کشور نباید با خللی مواجه شود، این مسئله اتفاق افتاده است.

سرپرست ریاست جمهوری عنوان کرد: باید نعمت رهبری و مردم وفادارِ گوش به فرمان رهبری را شاکر باشیم و مردم سرمایه اصلی کشور هستند. حضور مردم و تدبیر رهبر معظم انقلاب مشکل‌گشا بوده و در ماجرای شهادت آیت‌الله رئیسی هم این نمونه را شاهد هستیم.

مخبر اظهار داشت: شهدای خدمت ویژگی‌های شخصی‌ای داشتند که محبت ویژه‌ی مردم به آنان، به این خاطر است. بنده می‌گویم که هیچ عملی بالاتر از خدمت به مردم و تبعیت از رهبری نیست. گاهی اوقات شهید رئیسی از مسائلی ناراحت می‌شد و بعضاً تصمیم می‌گرفت حرفی را بزند ولی می‌گفت فکر می‌کنم که اگر این کار را انجام دهم، دل حضرت آقا ناراحت می‌شود و آن کار را انجام نمی‌داد. ریشه‌ی این مساله، خداباوریِ او بود.

وی گفت: شهید رئیسی خود را از قید و بندهای تشریفاتی خارج کرده بود و با تمام قدرت از ساده‌زیستی خود مراقبت می‌کرد. او به چارچوب‌های نظام اسلامی با تمام وجود ایمان داشت.

سرپرست ریاست جمهوری عنوان کرد: ایشان روحیه خستگی‌ناپذیری داشت و بعضی اوقات ساعت نیمه‌ی شب بعد از بازگشت سفرهای سنگین خارجی، قرار جلسه‌ی فردای آن روز اول‌وقت را تعیین می‌کرد.

مخبر خاطرنشان کرد: شهید رئیسی به ظرفیت‌های کشور معتقد بود و می‌دانست که مسائل کشور با ظرفیت‌های داخلی قابل حل است. ما از مسائل بین‌المللی غافل نبودیم ولی اداره‌ی کشور را منوط به آن نمی‌کرد.