شهردار منطقه ۴ کرمانشاه گفت: دیوان عدالت اداری مهر سال گذشته در شعبه بدوی حکم به نفع مالک برای ساخت‌وساز در ملک خود (بیمارستان مسیح کرمانشاه) صادر کرد و همین حکم دی سال گذشته به تأیید شعبه تجدیدنظر دیوان عدالت اداری رسیده و برای اجرا به شهرداری ابلاغ شده است.

پژمان پژوهنده در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین در کرمانشاه اظهار کرد: مالک خصوصی بیمارستان مسیح کرمانشاه به موجب دادنامه دیوان عدالت اداری و طی تشریفات قانونی مبادرت به تخریب ملک شخصی خود کرد.

وی افزود: شهرداری تمام تلاش خود را برای جلوگیری از تخریب این ملک به عمل آورد که مقاومت شهرداری موجب شکایت مالک از شهرداری کرمانشاه شد.

شهردار منطقه ۴ کرمانشاه خاطرنشان کرد: دیوان عدالت اداری مهر سال گذشته در شعبه بدوی حکم به نفع مالک برای ساخت‌وساز در ملک خود (بیمارستان مسیح کرمانشاه) صادر کرد و همین حکم نیز دی سال گذشته به تأیید شعبه تجدیدنظر دیوان عدالت اداری رسیده و برای اجرا به شهرداری ابلاغ شده است.

پژوهنده اضافه کرد: در دادنامه صادره شعبه رسیدگی کننده دیوان عدالت اداری به صراحت قید شده است که این ملک ثبت ملی نیست و پرونده ثبت ملی آن در دیوان عدالت اداری ابطال شده است.

وی تصریح کرد: به‌رغم ابلاغ دادنامه صادره از طرف دیوان عدالت اداری، شهرداری تمام تلاش خود را برای جلوگیری از تخریب با رایزنی با مالک و به صورت کدخدامنشی انجام داد، اما برابر مدارک مستندسازی شده که موجود است از این ملک به جز چند دیوار ناایمن که هر لحظه امکان ریزش داشت، بنایی باقی نمانده بود که قابل مرمت و بازسازی باشد و تنها زیرزمین ملک به صورت ویرانه‌ای باقی مانده بود که آن هم به محلی برای تجمع معتادان متجاهر و کارتن خواب‌ها تبدیل شده بود.

شهردار منطقه ۴ کرمانشاه گفت: به موجب قانون هیچ مقامی نمی‌تواند از اجرای احکام قطعی دیوان عدالت اداری جلوگیری کند و مالک اقدام به تخریب باقیمانده بنای بیمارستان مسیح کرد.

پژوهنده افزود: هیچ اقدام مثبتی در ادوار گذشته توسط دستگاه‌های مرتبط برای حفظ و مرمت این بنا انجام نشده بود و دیوارهای باقی مانده از این ملک هر لحظه احتمال ریزش و بروز حادثه داشت و در گذشته نیز ریزش کرده بود.