رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد گفت: پروژه ساخت ایستگاه آتش‌نشانی اقبال لاهوری شهرکرد، حال حاضر فعال است و تاکنون پیشرفت ۲۸ درصدی داشته است و تا پایان سال‌ جاری نیز شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

عنایت‌الله رهنورد در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین در چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه با توجه به گسترش شهر و وجود مراکز اداری در مرکزیت شهرکرد ایجاد یک ایستگاه آتش‌نشانی در مرکز شهر از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: در همین راستا ساخت یک ایستگاه آتش‌نشانی در خیابان اقبال لاهوری به مساحت ۱۹۵۴ در چهار طبقه آغاز شده است.

وی افزود: اعتبار این پروژه ۷۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده و در حال حاضر فعال و تاکنون پیشرفت ۲۸ درصدی داشته است و تا پایان سال جاری نیز شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد ادامه داد: با راه‌اندازی این ایستگاه مجموعه آتش‌نشانی شهرکرد از نظر مکان‌یابی و تعداد ایستگاه‌ها مشکلی نخواهد داشت، همچنین ماشین‌آلات سبک و سنگین و تجهیزات این ایستگاه نیز با پایان ساخت خریداری و اختصاص داده خواهد شد.

رهنورد با اشاره به تجهیزات مورد نیاز آتش‌نشانی شهرکرد خاطرنشان کرد: در شرایطی که رویکرد توسعه شهری حرکت به سمت ارتفاع و بلندمرتبه‌سازی است، نداشتن نردبان‌های بلند و هیدرولیکی برای امدادرسانی در زمان وقوع حادثه به‌خصوص آتش‌سوزی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی مجموعه آتش‌نشانی این استان به‌شمار می‌رود.