مدیرکل پذیرش و امور اداری ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران، جزئیات افزایش کمک معیشت ایثارگرانِ معسر در سال ۱۴۰۳ را تشریح کرد.

به گزارش پردیسان آنلاین، سیدباقر سیدرضایی در تشریح جزئیات افزایش کمک معیشت ایثارگرانِ معسر در سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: به استناد بند «ب» تبصره ۱۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ ایثارگران معسر فاقد شغل و درآمد با انجام آزمون وسع و توجه به دهک‌های درآمدی مشمول کمک معیشت ماهانه که میزان آن در چهارچوب آئین‌نامه اجرایی مصوب هیئت وزیران تعیین می‌شود بودند؛ بنیاد شهید و امور ایثارگران پس از ابلاغ قانون بودجه سال ۱۴۰۳، آئین‌نامه پیشنهادی خود را آماده و آن را در تاریخ بیست‌وهشتم فروردین به کمیسیون برنامه و بودجه دولت فرستاد.

وی افزود: جلسات تخصصی اصلی و فرعی متعددی در کمیسیون برنامه و بودجه با حضور کارشناسان برگزار شد و درنهایت آئین‌نامه پیشنهادی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تغییراتی به تصویب رسید و به هیئت دولت ارجاع شد.

مدیرکل پذیرش و امور اداری ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: به استناد تبصره یک ماده ۵ آئین‌نامه ابلاغی، دستگاه‌های متولی باید آخرین تغییرات دهک‌بندی، وضعیت معیشتی و درآمدی ایثارگران و گروه‌های مشمول را از پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان دریافت کنند؛ به همین دلیل، بنیاد شهید و امور ایثارگران در همین راستا مکاتباتی را با وزارت کار، تعاون و امور اجتماعی انجام داد و بعد از یک هفته آخرین اطلاعات دهک‌بندی ایثارگران به بنیاد شهید ارسال شد تا ما بتوانیم افزایش کمک معیشت جانبازان را در سال ۱۴۰۳ اجرایی کنیم.

سیدرضایی تشریح کرد: افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ از فروردین ماه اعمال شد و تنها گروه جانبازان کمک‌معیشت بگیر نسبت به این موضوع بهره‌مند نشده بودند، به همین دلیل با وجود اینکه حقوق تیر جانبازان برای واریز ارجاع شده بود، برای بهره‌مندی این گروه از جانبازان از افزایش سال جاری کمک معیشت، اصلاحات لازم انجام شد و دوباره فرایند حقوق جانبازان و ایثارگران با اعمال افزایش کمک معیشت از این ماه بارگذاری و اعمال شد.

وی خاطرنشان کرد: مقرر شده مطالبات مربوط به اعمال افزایش کمک معیشت ایثارگران در سه ماه پی‌درپی با دریافت اعتبارات لازم واریز شود؛ این ماه با یک فرایند افزایشی مربوط به افزایش کل سال و در کنار آن معوقه کمک معیشت خرداد را همراه با مستمری تیر اعمال کرده‌ایم تا بتوانیم در ماه‌های آتی هم نسبت به پرداخت باقی‌مانده مطالبات ایثارگران اقدام کنیم.

مدیرکل پذیرش و امور اداری ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: بر اساس آئین‌نامه، مقرر شده کمک‌معیشت جانبازان در سال ۱۴۰۳ در قالب چند گروه اعمال شود؛ برای جانبازان ۲۵ درصد به بالا که در دهک‌های یک تا چهار هستند کمک معیشت هفت میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و برای جانبازان زیر ۲۵ درصدی که در دهک‌های یک تا چهار قرار دارند کمک معیشت شش میلیون و ۴۰۰ هزار تومان واریز شده است.

سیدرضایی تاکید کرد: برای جانبازان بالای ۲۵ درصد و کمتر از ۲۵ درصد که در دهک‌های ۵ تا ۷ هستند نیز به ترتیب شش میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان واریز شده است، برای جانبازان و ایثارگران مشمول در دهک‌های ۸، ۹ و ۱۰ و جانبازانی که فاقد دهک هستند مبلغ چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.