ایمنا از تأمین زمین برای صاحب‌خانه شدن تمام جوانان، پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه‌های راهداری اربعین در شش استان مرزی کشور، میلیاردر شدن طلایی‌های کشتی، معرفی ۲۰ پرچم‌دار ایران در بازی‌های المپیک و افزایش بیش از ۲۰ برابری سرانه ورزشی در دولت سیزدهم در بسته خبر خوب می‌گوید.

محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان در آئین افتتاحیه بیست‌وچهارمین دوره مسابقات ورزشی دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی و نشانگان داون درباره اهمیت نشاط و شادابی محصلان اظهار کرد: در دولت سیزدهم اقدامات ویژه‌ای برای شادی‌بخشی دانش‌آموزان در زمینه ورزش و ارتباط بین خانواده‌ها و مدرسه انجام شده است.

وی با بیان اینکه طبق سند تحول بنیادین به‌عنوان قانون اساسی آموزش‌وپرورش که یکی از ساحت‌های آن زیستی بدنی است، افزود: ورزش، نشاط و شادابی توأمان باید دیده شود، اگر دانش‌آموزی در ساحت علمی رشد کند، اما شاداب نباشد، رشدی کاریکاتوری داشته است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه سرانه ورزشی دانش‌آموزی در دولت سیزدهم بیش از ۲۰ برابر شده است، تصریح کرد: در آموزه‌های دینی توجه به موضوع ورزشی، نشاط و شادابی مورد تاکید است و در جامعه‌ای که به نشاط و شادابی شهروندان آن توجه می‌شود، آن جامعه سرزنده است.

ابراهیمی پیرامون اینکه دولت سیزدهم گام‌های مهمی در حوزه ورزش و نشاط و شادابی دانش‌آموزان برداشته است، گفت: اعتبارات ورزشی در آموزش‌وپرورش برای تمام دانش‌آموزان بیش از ۲۰ برابر شد و سرانه ورزشی استان اصفهان از جایگاه دوازدهم کشوری به رتبه دوم صعود کرد.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموز باید با نشاط، بازی و شادابی در مدرسه درس خود را آغاز کند، زیرا قائل به این هستیم که بازی آموزش است، بیان کرد: بازی گروهی روابط اجتماعی ایجاد می‌کند، اگر می‌بینیم گاهی کودک و نوجوان در روابط اجتماعی دچار اشکالاتی است که ایده‌آل نیست، باید ببینیم که آیا بازی گروهی هدفمند بوده یا فقط بازی‌های رایانه‌ای بوده که حتی اثرات مخرب نیز در خلاقیت و رفتارهای اجتماعی می‌تواند داشته باشد، از منظر اسلام، شادی جز الزامات زندگی است و طبق صحبت امام صادق (ع) فرح و شادی مقدم بر حزن است، همچنین توجه به کودکان در سنت پیامبر (ص) نیز بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه از منظر مدرسه هر کار گروهی که در مدارس اجرا می‌شود، اگر حتی علمی باشد، برای دانش‌آموز نشاط‌بخش است، گفت: برای موفقیت در درس و فعالیت‌های روزمره باید ورزش و توجه به سلامت، سرلوحه زندگی باشد.