شهردار کلان‌شهر شیراز در بازدید از بزرگترین تقاطع جنوب کشور گفت: پروژه تقاطع غیرهم‌سطح نواب-کمربندی- احمدبن‌موسی(ع) به‌عنوان بزرگترین تقاطع جنوب کشور پیشرفت فیزیکی آن به ۷۳ درصد رسید.

به گزارش پردیسان آنلاین از فارس، محمدحسن اسدی در پانزدهمین بازدید شبانه معاونان، مدیران و شهرداران مناطق مجموعه مدیریت شهری شیراز در بازدید از بزرگترین تقاطع جنوب کشور، تقاطع نواب صفوی، پل روگذر احمدبن‌موسی (ع) در جنوب کشور اظهار کرد: اجرای این پروژه از سال ۹۶ آغاز شد و تا تجهیز کارگاه نیز پیش رفت اما عملیات اجرایی آن متوقف شد.

وی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی این پروژه که اجرای مجدد آن در دی ۱۴۰۱ آغاز شد، هم اکنون به ۷۳ درصد رسیده است، افزود: سال گذشته در دهه فجر با حضور وزیر کشور پل شماره ۳ این محور به بهره‌برداری رسید که امروز تسهیل در ترافیک را در پی بهره‌برداری از آن شاهد هستیم.

شهردار کلان‌شهر شیراز گفت: با بهره‌برداری کامل از این تقاطع، کاهش ترافیک و ایمن‌سازی کمربندی بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی شهرداری شیراز درباره ایمن‌سازی کمربندی ادامه داد: در این راستا ایمن‌سازی مسیر، شانه‌سازی، نصب نیوجرسی، تراش و ترمیم و درزگیری آسفالت صورت گرفته است.

وی ابراز امیدواری کرد: روشنایی محور کمربندی، نصب و پایش سامانه تصویری توسط سایر دستگاه‌ها همچون اداره توزیع برق انجام شود.

شهردار شیراز اظهار کرد: در مقطع ۲۰ روزه فروردین از ۱۸ کیلومتر مسیر تعیین شده برای شهرداری به جهت ایمن‌سازی، در وقوع تصادفات هیچ‌گونه حادثه فوتی نداشتیم.

اسدی افزود: امروز در جای جای شهر شیراز پروژه‌های عمرانی در حال اجراست و هیچ پروژه‌ای نیمه‌تعطیل نیست و تمام پروژه‌ها فعال هستند.

وی تصریح کرد: محرومیت و کار انجام نشده، به‌یقین فراوان است، اما تا جایی که ما مسئولیت داریم به وظیفه خود به صورت شبانه‌روزی عمل خواهیم کرد.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: در مجلس فعلی شورای اسلامی با حضور نمایندگان شیراز می‌توانیم با مشارکت یکدیگر در رفع مشکلات شهر و استان قدم برداریم.

شهرداری و شورای شهر به صورت جهادی در کلان‌شهر شیراز در حال فعالیت هستند

سیداسماعیل حسینی، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در این بازدید اظهار کرد: شهرداری و مجموعه شورای اسلامی شهر به صورت جهادی در کلان‌شهر شیراز در حال فعالیت هستند.

وی افزود: مطالبه‌گری اصحاب رسانه از مدیران یکی از موضوعاتی است که می‌تواند در پیشبرد امور شهر و استان تأثیرگذار باشد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پروژه از مدت زمان‌بندی اجرایی پیش‌بینی شده بسیار جلوتر است، تصریح کرد: در شرایط سخت اقتصادی فعلی و محدودیت‌هایی که با آن مواجه هستیم، اجرای چنین پروژه‌هایی اقدام بسیار شاخصی است و جای قدردانی دارد.

حسینی با اشاره به اینکه بازدید شبانه و فعالیت پروژه‌ها در شیفت شب اجرای پروژه‌های عمرانی ایده بسیار جالبی است، ابراز امیدواری کرد: در مجموعه مجلس شورای اسلامی تلاش خواهیم کرد در سطح کلان ملی و حمایت‌های لازم پای کار بیاییم و در جهت پیشرفت و تحول کالبدی و توسعه‌ای شهر و استان و تحول در فضای فرهنگی استان گام برداریم.

پیشرفت فیزیکی بزرگترین تقاطع جنوب کشور به ۷۳ درصد رسید

بهره‌برداری از بزرگترین تقاطع جنوب کشور در بهمن ۱۴۰۳

محمد امین، معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز در ادامه اظهار کرد: پروژه تقاطع نواب صفوی در تلاقی دو بلوار شمالی و جنوبی حضرت احمدبن‌موسی (ع) و نواب صفوی قرار دارد و بزرگراه امام خمینی (ره) به‌عنوان کمربندی جنوبی شیراز در این محور قرار دارد.

وی افزود: این تقاطع به عنوان بزرگترین تقاطع جنوب کشور محسوب می‌شود که طول عرشه این پل چهار هزار و ۵۰۰ متر و سطح اشغال این تقاطع ۲۲ هکتار است.

معاون فنی و عمرانی شهردار شیراز تصریح کرد: این تقاطع با هدف تسهیل در تردد این محور، کاهش ترافیک در کمربندی جنوب که در ساعات مختلف شبانه‌روز شهروندان شاهد آن هستند و جهت دسترسی به شهرک‌های جنوبی همچون حجت‌آباد، مهدی‌آباد و شهرک مدرس در حال احداث است.

امین خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این تقاطع، حذف سه دوربرگردان هم‌سطح که در این محور است، انجام می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ایمنی در محور کمربندی مهم‌ترین درخواست شهروندان است، بهره‌برداری از این تقاطع این اقدام را به دنبال دارد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز اضافه کرد: این تقاطع در اواسط دی ۱۴۰۱ عملیات عمرانی آن آغاز شد و حجم قابل توجهی تملک داشت که تا به امروز ۶۰ پلاک شناسایی و تملک شد که سهم منطقه ۹ تعداد ۴۴ پلاک و سهم منطقه پنج ۱۵ پلاک بوده است.

امین با اشاره به اینکه این تقاطع از نظر طول عرشه و سطح اشغال بزرگترین پروژه اجرایی است، تاکید کرد: با طرح ترافیکی اجرایی در این تقاطع سه کیلومتر از مسیر کمربندی انحراف خواهد داشت و در هفته آینده فاز نخست آن آغاز خواهد شد.

وی اظهار کرد: برای اجرای این پروژه مهم، چهار سال زمان پیش‌بینی شد، اما با تدبیر و برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز مقرر شد این پروژه دو ساله اجرا شود که در این راستا راه‌اندازی شیفت شب در پیشبرد اجرای این پروژه بسیار تأثیرگذار بود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز افزود: بر اساس برنامه زمان‌بندی پیش‌بینی می‌شود این پروژه در بهمن ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد.

امین خاطرنشان کرد: این پروژه در حال حاضر ۷۳ درصد پیشرفت فیزیکی است و از برنامه زمان‌بندی خود جلوتر است.

وی تصریح کرد: هزینه اجرای این پروژه با توجه به حجم بسیار زیاد تملکات، تا به امروز دو هزار و ۵۰۰ متر میلیارد تومان برای اجرای پروژه هزینه شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: درحال حاضر بزرگترین عملیات بتن‌ریزی شهر شیراز در این پروژه به میزان ۱۵۰۰ متر مکعب در حال انجام است.

محمد تقی تذروی نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز همچنین در این بازدید اظهار کرد: شهرداری شیراز برنامه‌ریزی لازم در افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌ها را در دستور کار دارد.

وی افزود: مهم‌ترین موضوع تقاطع نواب صفوی، پل روگذر احمدبن موسی «ع» این است که در سمت جنوب به شمال این محور با توجه به وجود ۹ شهرک مسکونی وقوع تصادفات بسیار بالاست، از این رو با اجرای این تقاطع، آمار تصادفات بسیار کاهش پیدا خواهد کرد و دسترسی مردم به کمربندی شمال تسهیل می‌شود.