شهردار کاشان در آیین اختتامیه «جشنواره ملی هل‌اتی» با بیان اینکه هنر خوشنویسی هنری والا و ارزشی است، از معنویت و خلاقیت به عنوان بارزترین ویژگی این هنر نام برد که برای انتقال مفاهیم ارزشی کاربرد دارد.  سعید ابریشمی‌راد در مراسم پایانی«چهارمین دوسالانه ملی خوشنویسی هل‌اتی» که با تلاش سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری […]

شهردار کاشان در آیین اختتامیه «جشنواره ملی هل‌اتی» با بیان اینکه هنر خوشنویسی هنری والا و ارزشی است، از معنویت و خلاقیت به عنوان بارزترین ویژگی این هنر نام برد که برای انتقال مفاهیم ارزشی کاربرد دارد.

 سعید ابریشمی‌راد در مراسم پایانی«چهارمین دوسالانه ملی خوشنویسی هل‌اتی» که با تلاش سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و با مشارکت انجمن خوشنویسان کاشان اجرا شد، گفت: هنر چشمه جوشان و مظهر پاکی و حیات است و هنرمندان در هر جامعه‌ای بلاشک فروغ آن جامعه و ستارگان درخشانی هستند که بدون هیچ چشمداشت و ادعایی انجام وظیفه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه هنر با آغاز خلقت و پیدایش آفرینش عجین بوده، بیان کرد: هر اتفاقی در عالم که از ذات باریتعالی نشات گرفته، خود جرقه‌ای از هنر است و هنر همانند آب که از دل سنگ‌ها خارج می‌شود در محلی که باید بروز می‌کند و در آن فردی که باید به منصه ظهور برسد، نمایان می‌شود.

شهردار کاشان به بیان نقش هنر در کتابت کلام وحی و شاخصه‌های هنر خوشنویسی پرداخت و افزود: معنویت در هنر خوشنویسی بسیار بالا است به گونه‌ای که اوج هنر خوشنویسان به تحریر درآوردن و کتابت قرآن بوده و این هنر برای انتشار معنویت مورد توجه بوده است.