منصور درویشی در گفت‌وگو با پردیسان آنلاین، با اشاره به اقدامات اجرایی خط A قطار شهری قم، مترو را یک پروژه یکپارچه خواند و اظهار داشت: اگر بخواهیم پروژه مطابق برنامه زمان‌بندی مصوب وارد فاز بهره‌برداری شود، باید هم در حوزه‌های کاری تأمین تجهیزات و بخش ساخت عمرانی به طور همزمان پیشرفت داشته باشیم و […]

منصور درویشی در گفت‌وگو با پردیسان آنلاین، با اشاره به اقدامات اجرایی خط A قطار شهری قم، مترو را یک پروژه یکپارچه خواند و اظهار داشت: اگر بخواهیم پروژه مطابق برنامه زمان‌بندی مصوب وارد فاز بهره‌برداری شود، باید هم در حوزه‌های کاری تأمین تجهیزات و بخش ساخت عمرانی به طور همزمان پیشرفت داشته باشیم و لازمه بهره‌برداری ایمن از پروژه و همچنین بدون ایجاد تأخیر، توجه و دقت در این موضوع مهم است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با اشاره به اولویت‌بندی زمانی اجرای پروژه مترو افزود: در حال حاضر در دو ایستگاه اصلی، دپو پارکینگ و مسیر پروژه، عملیات بخش ساخت عمرانی با ضریب اهمیت یکسان در حال پیشرفت بوده و تلاش همه همکاران در این راستا این است که مخصوصاً در ایستگاه‌های مسافرگیر، تجهیزاتی که باید در ایستگاه‌ها نصب شود مطابق برنامه زمان‌بندی تأمین شده که در زمان بهره‌برداری دچار مشکل نشویم.

درویشی به وضعیت فعالیت و پیشرفت در همه محورها اشاره و تأکید کرد: در حوزه ساخت عمرانی پروژه تقریباً ازلحاظ درصد پیشرفت شرایط خوبی داریم و حدود ۱۸ درصد از لحاظ برنامه زمان‌بندی عقب هستیم که طبیعتاً با توجه به شرایط ویژه‌ای که در سال گذشته بر تمامی پروژه‌های عمرانی حاکم بود این عقب‌افتادگی باید خیلی بیشتر از این می‌بود که با تلاش مدیران محترم شهری، تمامی همکاران متخصص و مشاورین طرح به‌خوبی مدیریت شد.

وی با اشاره به دو ایستگاهی که باید به پیشرفت ۱۰۰ درصد رسانده شود، افزود: حدود ۸۰ درصد پیشرفت ساخت ایستگاه را در A9 شاهد بوده و در ایستگاه A13 نیز حدود ۶۷ درصد پیشرفت داریم.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با اشاره به پیشرفت ۸۲ درصدی مسیر نیز تأکید کرد: این اولویت‌بندی اجرا بر اساس تعریف و ابلاغیه‌ سازمان مدیریت کشور برای این پروژه است.

درویشی تأکید کرد: امیدوار هستیم که با شرایط بودجه‌ای که وجود دارد بتوانیم در بازه زمانی که مدنظر است پیش برویم و در کنار آن سیاست‌گذاری و پیشرفتی که باید در حوزه تأمین تجهیزات اتفاق بیفتد، بسیار اهمیت دارد.**