رئیس ستاد دیه استان اصفهان گفت: در ایام محرم با محور قرار دادن شعار «هر هیئت یک زندانی آزاد کند»، توانستیم ۵۱ زندانی به کمک مردم و هیئت‌های مذهبی آزاد کنیم؛ ۶۵ میلیارد تومان بدهی آن‌ها بود که ۲۵ میلیارد تومان آن را شاکی‌ها گذشت کردند که گذشت آن‌ها بسیار ارزش دارد و قابل قدردانی است.

اسدالله گرجی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین، درباره آمار پنج‌ماهه کمک به زندانیان جرایم مالی و غیرعمد اظهار کرد: از ابتدای سال ۳۴۶ نفر از زندانیان آزاد شده‌اند و این افراد در مجموع ۳۴۵ میلیارد تومان بدهکاری داشتند؛ ۸۵ میلیارد تومان از آن را شُکات گذشت کردند.

وی افزود: ۱۰ میلیارد تومان نقدینگی خود افراد و خانواده‌هایشان بود که توانستند تهیه کنند و ۱۹۹ میلیارد تومان نیز دادگاه‌ها اعصار پذیرفتند؛ ۱۴ میلیارد تومان نیز تسهیلات بانکی به آن‌ها داده شد.

رئیس ستاد دیه استان اصفهان تصریح کرد: ۲.۶ میلیارد تومان نیز ستاد دیه کمک کرد و در واقع با رقم ۳۶ میلیارد تومان مشکل بیش از ۳۰۰ نفر رفع شد.

وی اضافه کرد: از مردم درخواست داریم که مانند گذشته برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد قدم بردارند و کمک کنند و به این شکل از آسیب‌های اجتماعی جدی جلوگیری کنند.

گرجی‌زاده درباره برنامه ویژه ستاد دیه در ماه محرم اظهار کرد: در ایام محرم با محور قرار دادن شعار «هر هیئت یک نفر زندانی آزاد کند»، توانستیم ۵۱ زندانی به کمک مردم و هیئت‌های مذهبی آزاد کنیم، ۶۵ میلیارد تومان بدهی آن‌ها بود که شاکیان از ۲۵ میلیارد تومان آن گذشت کردند، گذشت آن‌ها بسیار ارزش دارد و قابل قدردانی است.

وی ادامه داد: حدود ۷۶۰ زندانی جرایم مالی در زندان داریم که نیاز به کمک دارند و پرونده‌های آن‌ها آماده است تا با کمک‌های مردم بتوانیم آن‌ها را آزاد کنیم؛ با سازمان تبلیغات اسلامی مذاکرات و جلساتی داشتیم که برای اربعین برنامه‌ریزی‌هایی در راستای کمک به زندانیان مالی و جرایم غیرعمد داشته باشیم.

رئیس ستاد دیه استان اصفهان خاطرنشان کرد: مردم بدانند که اگر یک نفر آزاد شود، یک خانواده و به تبع آن یک جامعه آزاد می‌شود. زنده کردن امید در دل این خانواده‌ها بهترین کار است و بیشترین ثواب را در ایام محرم و صفر دارد.

وی در خصوص راه ارتباطی مردم با ستاد دیه گفت: شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۸۵۴۳۲۱، شماره حساب ۰۱۰۵۵۰۶۳۷۰۰۰۷ و شماره شبا ۰۱۰۲۶۷۹۳۶۶۰۰۷ مختص ستاد دیه اصفهان است که مردم می‌توانند کمک‌های خود را برای آزادی زندانیان جرایم مالی به آن واریز کنند.