مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان از نصب ۸۰ هزار پلاک آبی هوشمند دارای کیوآرکد (QR) در این منطقه خبر داد.

روح‌الله ابوطالبی در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین با اشاره به اینکه ابتکار پلاک آبی ابتدا از اصفهان آغاز شده است، اظهار کرد: پیش‌بینی اولیه نصب پلاک آبی در منطقه ۳ برای بیش از ۸۰ هزار پلاک ماست، اما تا پایان سال به ۱۲۰ هزار پلاک خواهد رسید.

وی افزود: پلاک‌های جدید داری یک کیوآرکد (QR) است که از طریق اسکن آن و اتصال به پرتال «اصفهان من» می‌توان به اطلاعات مفیدی همچون کد پستی،کد نوسازی و اطلاعات اختصاصی پرونده ملک در شهرداری از جمله متراژ بنا، میزان در مسیر، مشاهده و پرداخت عوارض نوسازی دست یافت، همچنین از طریق این کد می‌توان به پرتال سایر درگاه‌های اجرایی به‌صورت یکپارچه متصل شد و خدماتی همچون مشاهده و پرداخت قبوض آب، برق و گاز را دریافت کرد.

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر مبلغ ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شده و تاکنون نیز ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

ابوطالبی ادامه داد: برای انجام این پروژه منطقه سه به چند قسمت تقسیم شده که در مرحله نخست اطلاعات حدود ۱۰ هزار پلاک در محدوده میدان انقلاب استخراج شده است که با تطبیق این اطلاعات با داده‌های اداره پست و ادغام آن‌ها، در نهایت چاپ پلاک و عملیات پلاک‌کوبی انجام می‌شود.

نصب ۸۰ هزار پلاک آبی در منطقه ۳ اصفهان تا پایان ۱۴۰۳ + فیلم

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی شده است تا پایان سال پلاک‌کوبی منطقه ۳ به‌صورت کامل انجام شود، گفت: یکی از تفاوت‌های پلاک‌کوبی در منطقه سه با سایر مناطق این است که در این منطقه برای واحدهای تجاری و پاساژها نیز پلاک هوشمند به رنگ زرد با قابلیت کد نوسازی و پستی صادر می‌شود.

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان با تاکید به اینکه بهترین پیمانکار برای این منظور انتخاب شده است، بیان کرد: در اجرای این طرح تمام پلاک‌های قدیمی جمع‌آوری و تحویل اداره خدمات شهری می‌شود.

ابوطالبی خاطرنشان کرد: جنس پلاک‌های آبی از بهترین مواد با پوشش رزین است که در مقابل نور، آب، باران و حرارت مقاوم است.

وی با اشاره به اینکه این اقدام زیر نظر سازمان فاوای شهرداری است، یادآور شد: چنانچه اطلاعات پلاک‌های آبی هوشمند دارای کیوآرکد (QR) با ملک مورد نظر شهروندان مغایرت داشت، می‌توانند با سامانه مردمی ۱۳۷ تماس بگیرند یا به سازمان فاوا مراجعه کنند.