حجت‌الاسلام سیدحسن پورآذر در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین عنوان کرد: در ابتدا نخستین جامعه هدف فرقه یمانی حوزه‌های علمیه بود و از حوزه‌ها هم کار خود را شروع کردند. وی افزود: در حال حاضر سردمداران فرقه یمانی معتقدند ماموریتشان در حوزه‌ها انجام شده و تعداد افرادی که باید جذب می‌شدند، شده‌اند. این فرد جدا […]

حجت‌الاسلام سیدحسن پورآذر در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین عنوان کرد: در ابتدا نخستین جامعه هدف فرقه یمانی حوزه‌های علمیه بود و از حوزه‌ها هم کار خود را شروع کردند.

وی افزود: در حال حاضر سردمداران فرقه یمانی معتقدند ماموریتشان در حوزه‌ها انجام شده و تعداد افرادی که باید جذب می‌شدند، شده‌اند.

این فرد جدا شده از فرقه یمانی ادامه داد: اکنون فرقه یمانی به دنبال جذب عامه مردم است و بیشتر مبلغان خود را به این سمت سوق می‌دهد.

پورآذر در پاسخ به این سوال که «طبق آخرین آمارهایی که پیش از جدا شدن از فرقه یمانی به دستتان می‌رسید روند گرایش حوزویان و عموم مردم به سمت این فرقه صعودی است یا نزولی؟» گفت: در این برهه به دلیل فعالیت‌های تبلیغی و روشنگری‌های گسترده‌ای که صورت گرفته است روند گرایش به سوی احمدالحسن و جریان یمانی خیلی کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: آیه‌های قرآن و احادیث ائمه اطهار(ع) باید در بطن حوزه‌های علمیه محور واقع شوند تا طلاب در این زمینه‌ها پشتوانه محکمی پیدا کنند.

این فرد جدا شده از فرقه یمانی در خصوص علتی که موجب شد از این فرقه جدا شود گفت: اشکال‌های موجود در مواردی که احمدالحسن بیان می‌کرد فراوان و متعدد بود؛ هر زمان درباره این اشکالات سوال می‌شد می‌گفتند اکنون زمان شک کردن نیست و باید تبلیغ کرد و فقط ما را ساکت می‌کردند، از یک جایی به بعد به خود آمدم و گفتم تا چه زمانی قرار است توجیه‌ها را بپذیرم و چشمان خود را به روی حقیقت ببندم. آن زمان بود که تصمیم گرفتم از این جریان جدا شوم.

انتهای پیام/۶۳/۳۱۳