مدیرعامل شرکت توانیر گفت: نصاب جدید تقاضای مصرف برق کشور روز گذشته برای بار سوم در سال جاری شکسته شد و به ٧۶هزارو ۷۶۷ مگاوات رسید.

به گزارش پردیسان آنلاین و به نقل از وزارت نیرو، مصطفی رجبی مشهدی اظهار کرد: در حالی که بر اساس آمارهای اعلامی سازمان هواشناسی روز شنبه با افزایش دمای هوا، گرم‌ترین روز غیر تعطیل سال رقم خورد، نیاز مصرف برق نیز رکورد جدیدی از خود بر جای گذاشت.

وی با اشاره به اینکه نیاز مصرف برق در روز مشابه سال گذشته ٧١هزارو ۴۸۶ مگاوات ثبت شده بود، افزود: این میزان روز گذشته با میزان ۷۶ هزار و ۷۶۷ مگاوات نسبت به روز مشابه سال گذشته، افزایش ۵٢٠٠ مگاواتی را ثبت کرده که عدد بسیار بزرگی و معادل نیاز مصرف دو استان اصفهان و چارمحال و بختیاری است.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه بر اساس گزارش‌های سازمان هواشناسی، همزمانی افزایش دمای هوا در جنوب و شمال کشور باعث بالا رفتن شدید نیاز مصرف برق شده و کشور گرم‌ترین روزهای خود را سپری می‌کند، ادامه داد: خوشبختانه با تلاش همه همکاران، شبکه برق کشور پایدار است.

رجبی مشهدی در عین حال از تمامی هموطنان درخواست کرد با کاهش ١۵ درصدی مصرف برق ضمن کاهش مبلغ قبوض خود با پیوستن به پویش با انرژی از میلیون‌ها جایزه ارزنده نیز برخوردار شوند.

وی در پایان یادآور شد عموم مشترکان در این شرایط می‌توانند با انجام راهکارهای ساده‌ای مانند تنظیم دمای کولر روی ٢۴ درجه و یا استفاده از دور کند کولر آبی و عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی در ساعات ١٣ تا ١٨ و ٢٠ تا ٢٣ کمک شایانی به تأمین برق پایدار کشور کنند.