مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از طغیان ملخ‌های بومی مراکشی برای سومین سال متوالی در این استان خبر داد.

به گزارش پردیسان آنلاین از فارس و به نقل از روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، جاوید عباسی امروز _شنبه هجدهم فروردین_ با بیان اینکه با طغیان ملخ‌های بومی مراکشی برای سومین سال متوالی در این استان روبه‌رو شده‌ایم، اظهار کرد: کار مبارزه با کانون‌های آلوده در شهرستان‌های مدنظر استان فارس در دستور کار قرار گرفته است و از بیست‌وهشتم اسفند سال ۱۴۰۲ مجدد درگیر ملخ مراکشی در بستر دریاچه پریشان شهرستان کازرون شده‌ایم.

وی افزود: عملیات مبارزه با این آفت در شش هزار هکتار از مزارع شهرستان کازرون آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری در بیش از ۳۰ هزار هکتار مبارزه با ملخ مراکشی داشته باشیم.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود مبارزه با این آفت تا پایان اردیبهشت ادامه داشته باشد، تصریح کرد: بیشترین سطوح مبارزه با این نوع ملخ در شهرستان کازرون و حوزه تالاب پریشان صورت گرفته است.

عباسی همچنین با اشاره به وجود ملخ‌های شکم بادمجانی در سطح برخی از مزارع این استان اضافه کرد: پیش‌بینی می‌کنیم از اواخر فروردین سال جاری شاهد طغیان ملخ‌های شکم‌بادمجانی در شهرستان‌های شمالی استان فارس از جمله خرم‌بید، آباده و اقلید باشیم.

وی ادامه داد: مبارزه با این آفت در ۱۵ هزار هکتار از مزارع و باغ‌های شهرستان‌های مذکور تا پایان خرداد سال جاری ادامه خواهد داشت.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از کشاورزان و بهره‌برداران خواست کرد تا نسبت به پایش آفت ملخ مراکشی در مزارع، باغ‌ها یا مراتع اطراف خود اقدام و در صورت مشاهده جمعیت‌های ملخ در اسرع وقت به نزدیک‌ترین مرکز جهاد کشاورزی اطلاع دهند.