استاندار قزوین در این مراسم گفت: این واحد تولیدی در زمینه تامین نیازهای داخلی بسیار موفق بوده است و هم اکنون حدود ۷۰ درصد یاتاقان‌های خودروهای سبک و ۳۰ درصد یاتاقان‌های خودروهای سنگین را تامین می‌کند. هدایت الله جمالی پور افزود: مایه خوشحالی است که تولیدات این شرکت کیفیتی در سطح جهانی دارد و با محصولات کشورهای […]

استاندار قزوین در این مراسم گفت: این واحد تولیدی در زمینه تامین نیازهای داخلی بسیار موفق بوده است و هم اکنون حدود ۷۰ درصد یاتاقان‌های خودروهای سبک و ۳۰ درصد یاتاقان‌های خودروهای سنگین را تامین می‌کند.

هدایت الله جمالی پور افزود: مایه خوشحالی است که تولیدات این شرکت کیفیتی در سطح جهانی دارد و با محصولات کشورهای پیشرفته و توسعه یافته جهان رقابت می‌کند.

وی اضافه کرد: محصولات این شرکت از کشورهای پیشرفته جهان با کیفیت‌تر هستند که نشان از تلاش این مجموعه و حمایت دستگاه‌های اقتصادی و اجرایی استان از این شرکت دارد.

مدیرعامل شرکت یاتاقان بوش ایران نیز به خبرنگار پردیسان نوین گفت: این کارخانه سال ۷۵ در تاکستان راه اندازی شد و طی این سال‌ها توسعه یافته است.

میرصمد قریشی افزود: این شرکت هم اینک ۱۰۰ درصد محصولات ایران خودرو و سایپا را به صورت انحصاری تولید می‌کند و بخش اعظمی از نیاز بازار به یاتاقان‌های خودرو سبک و سنگین را تامین می‌نماید.

این مسوول گفت: با اجرای این طرح توسعه به تنها یاتاقان ساز خاورمیانه تبدیل می‌شویم که از صفر تا ۱۰۰ یاتاقان را در داخل شرکت تولید می‌کنیم.

وی اضافه کرد: ماشین آلات این طرح با ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار که توسط بخش خصوصی تامین شده است طی هشت ماه نصب می‌شود و زمینه اشتغال ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۴۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم را فراهم خواهد کرد.

استان قزوین چهار هزار واحد تولیدی دارد.

شهرستان تاکستان در ۴۵ کیلومتری قزوین واقع شده است.