پردیسان آنلاین/ فعال بین المللی گفت: بر خلاف تمام جنگ های روانی که علیه کشور و انقلاب اسلامی راه افتاده، جایگاه جمهوری اسلامی در میان کشورهای اسلامی شگفت انگیز است و ناظر به دستاوردهای ارزشمند دفاع مقدس از جایگاه رفیعی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار پردیسان آنلاین، عباس خامه یار در نشست گرامیداشت هفته دفاع مقدس که در دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد، ضمن اشاره به هجمه های بی وقفه استکبار جهانی علیه فرهنگ دفاع مقدس بر اهمیت بازسازی، بازنویسی فرهنگ دفاع مقدس تاکید نمود و اظهار داشت: صیانت از مرزهای آرمانی فرهنگ دفاع مقدس از جمله مولفه هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان این که پیش از انقلاب اسلامی، کشورهای ابرقدرت ایران را به بنگاه تقسیم اراضی تبدیل نموده، در عین تحمیل قراردادهای نگین، در مناسبات داخلی کشور دخالت مستقیم می کردند.

این فعال بین المللی با بیان این که در دوران دفاع مقدس ملت ایران در برابر تمام قدرت شرق و غرب ایستاد و حتی یک وجب از خاک خود را از دست ندادند، اظهار داشت: در ابتدای انقلاب شعار اصلی تمامی احزاب و گروه های سیاسی انحلال ارتش بود که با واکنش امام خمینی(ره) مواجهه شده، از آن صیانت نمودند. اگر این اتفاق نمی افتاد مشخص نبود که کشور در دوران دفاع مقدس چه سرنوشتی داشت.
وی در ادامه ضمن اشاره به سرنوشت ارتش کشورهای اسلامی، با تأکید بر این که امام خمینی (ره) در برابر فشارهای عظیم تبلیغاتی و سیاسی احزاب چپ ایستادگی کردند، اظهار داشت: ادامه روند بازسازی و تقویت مقاومت در همه ابعاد به خصوص در بعد نظامی مهمترین اقدام انقلاب اسلامی در سال های ابتدایی جنگ بود که در سایه سار تلاش و مجاهدت رزمندگان اسلام امروز ایران زبان زد منظومه دفاعی جهان تبدیل شده است.
خامه یار بزرگداشت، نکوداشت و تجلیل از شهدای مقاومت و دفاع مقدس را تجلیل از مجاهدت های افتخار آفرین توصیف نمود و اذعان داشت: بر خلاف تمام جنگ های روانی که علیه کشور و انقلاب اسلامی راه افتاده، جایگاه جمهوری اسلامی در میان کشورهای اسلامی شگفت انگیز است و ناظر به دستاوردهای ارزشمند دفاع مقدس از جایگاه رفیعی برخوردار است.