ورزشکاران ایرانی برای اهتزاز پرچم کشورمان تلاش زیادی در آوردگاه‌های ورزشی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار پردیسان آنلاین، وقتی نامپرچم به میان می‌آید مردم کشورمان به‌ویژه ورزشی‌ها به احترام آن تمام قد می‌ایستند. عده‌ای از ورزشکاران آن را بالای سر می‌برند و عده‌ای هم بر آن سجده می‌کنند. ورزشکاران ایرانی دوست دارند قهرمان میادین ورزشی شوند و پرچم ایران را بالاتر ببرند. در واقع تمام سختی‌ها را به جان می‌خرند تا پرچم کشورمان بالاتر بماند.

نهم مردادماه سال ۱۳۵۹ یعنی دو سال پس از انقلاب اسلامی، طرح پرچم رسمی جمهوری اسلامی ایران، شکل گرفت و اعلام شد. در اصل پرچم معرف مردم و تمدن یک کشور است. از تصویر یک پرچم می‌شود اعتقادات و آیین‌های مردم یک منطقه را به خوبی حدس زد و فهمید که آنها به چه چیز کشور خود افتخار می‌کنند و در واقع پرچم حکم شناسنامه را دارد. هر کشور یک پرچم مخصوص به خود را دارد که آن را از میان مردم و سرزمین‌های دیگر متمایز می‌کند و از آن در مرزهای کشور برای نشان دادن تصاحب و اقتدار استفاده می‌شود. پرچم نمایانگر اعتقادات و باورها و گذشته افراد یک کشور است.

اینها همه دلایلی هستند که باید به پرچم کشورمان احترام بگذاریم تا سایر کشورها نیز به آن احترام بگذارند و بدانند که چه تاریخ و سختی‌هایی پشت عزت و سربلندی حال حاضر آن قرار دارد. سال‌های گذشته معاندین و جریان‌های ضدانقلاب پس از حواشی شهریورماه سال گذشته سعی در به حاشیه کشاندن ورزشکاران ایرانی در مسابقات بین‌المللی داشته‌اند و به نوعی با درخواست‌هایی همچون بی‌احترامی به پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران خواسته‌اند اهداف ضدایرانی خود را دنبال کنند. اما در همین میان ورزشکاران سربلند ایرانی توطئه این عوامل خائن به وطن را خنثی و بار دیگر نام ایران را همراه با پرچم سه رنگ آن را طنین‌انداز کردند.

ادای احترام ویژه به پرچم ایران در رقابت‌های جهانی پاریس

بیست‌وچهارم تیرماه سال جاری، سعید افروز، ملی‌پوش پارادوومیدانی ایران موفق به کسب مدال طلا در رقابت‌های جهانی شد و پس از آن با بالا بردن پرچم ایران، به خوشحالی پرداخت. او سپس مقابل پرچم سه رنگ ایران نشست و پس از سجده روی پرچم، شروع به قرائت قرآن کریم کرد. سعید افروز ورزشکار ناشناخته‌ای نیست که بخواهد برای خودنمایی دست به این کار بزند. او در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو طلا گرفت و نام خود را در سرزمین آفتاب تابان جاودانه کرد. در این بین البته سایر ورزشکاران پارادوومیدانی ایران از جمله مهدی اولاد، امیر خسروانی، امان‌الله پاپی نیز به پرچم ایران ادای احترام کردند.

پارالمپیک ,

پارالمپیک ,

احترام جالب توجه جواد فروغی به پرچم ایران

مسابقات المپیک توکیو با اتفاق جالب توجهی همراه بود. جواد فروغی، ملی‌پوش تیراندازی کشورمان پس از کسب مدال طلای مسابقات به پرچم ایران هنگام اهتزاز در سالن بازی‌های المپیک توکیو و ۲۰۲۰ احترام نظامی کرد که توجه رسانه و ورزشکاران حاضر در سالن را در پی داشت.

به قامت پرچم، به نام قهرمانی

احترام نظامی ملی‌پوشان هندبال به پرچم ایران

تیم ملی هندبال ایران در نخستین مسابقه خود در دور دوم رقابت‌های قهرمانی آسیا و انتخابی مسابقات جهانی مقابل کویت قرار گرفت. ملی‌پوشان ایران پیش از شروع مسابقه و در مراسم ابتدای این دیدار، هنگام خواندن سرود ملی کشورمان به سبک سربازان رو به پرچم ایران سلام نظامی دادند. این صحنه در سالن پر از تماشاگر سعد عبدالله کویت موجب تعجب همه هواداران شد. در همین حال، این حرکت با استقبال بسیار خوب مردم کشورمان مواجه شد.

به قامت پرچم، به نام قهرمانی

ادای احترام جهانبخش به پرچم ایران بعد از گلزنی برابر رودا

علیرضا جهانبخش، بازیکن ایرانی تیم آلکمار که موفق شده است در بازی امروز تیمش برابر رودا کرکراد گلزنی کند، هنگام شادی بعد از گل خود به سمت جایگاه هواداران رفت و به پرچم ایران ادای احترام کرد.

به قامت پرچم، به نام قهرمانی

ادای احترام بازیکنان تیم فوتبال به پرچم کشور

بازیکنان دو تیم فوتبال مس کرمان و مس نوین پیش از بازی دوستانه خود و در مهرماه سال گذشته با ادای احترام به پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران وارد زمین شدند و انزجار خود را از تحرکات اخیرِ عده‌ای انگشت‌شمارِ اغتشاشگر اعلام کردند.

بازیکنان دو تیم باشگاه مس کرمان با انجام این حرکت هرگونه هتک حرمت پرچم کشورمان را محکوم کردند و بر اهتزاز پرافتخار آن تاکید کردند. همچنین در ابتدای مسابقه تدارکاتی تیم‌های فولاد مبارکه سپاهان و النجف عراق که روز پنجشنبه، سی‌ویکم شهریورماه ۱۴۰۱ در کمپ باغ فردوس برگزار شد، تیم سپاهان به پرچم مقدس ایران اسلامی ادای احترام کرد.

ادای احترام تیم فولادمبارکه سپاهان به پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران

ادای احترام بازیکنان تیم فوتبال مس کرمان و مس نوین به پرچم کشور

به گزارش پردیسان آنلاین، موارد اشاره شده تنها بخش کوچکی از احترام ورزشکاران به پرچم مقدس کشورمان بود. در ادوار تاریخ ورزش ایران موارد بسیاری وجود دارد که قابل ملاحظه است. به‌طور قطع در آینده نزدیک و هم‌زمان با مسابقات مهم ورزشی از جمله بازی‌های آسیایی هانگژو و المپیک ۲۰۲۴ پاریس شاهد افتخارآفرینی‌های ورزشکاران ایرانی و اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران خواهیم بود.