گروه جهادی شهید زرهرن شیروان از سال ۱۳۹۸ با ۱۳۰ عضو ثابت نقش مهمی در زمینه محرومیت‌زدایی و امیدآفرینی در شهرستان شیروان ایفا می‌کند.

به گزارش پردیسان آنلاین از خراسان‌شمالی، گروه جهادی شهید زرهرن یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های جهادی در شیروان است که نقشی مؤثر در محرومیت‌زدایی و امیدآفرینی در شهرستان ایفا کرده است.

اعضای قدیمی این گروه از سال ۱۳۸۰ و در قالب هیئت مذهبی با یکدیگر در تعامل و همکاری بودند تا اینکه در دی ۹۸ و با شروع کرونا تصمیم می‌گیرند برای کمک به بیماران و رفع مشکلات مردم گروه جهادی را تشکیل دهند.

گروه جهادی شهید زرهرن اکنون در مسجد مسلم‌بن‌عقیل شیروان و پایگاه بسیج حضرت ابوالفضل این شهر مستقر است.

عبدالعلی سیلانه، مسئول گروه جهادی شهید زرهرن در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین، اظهار می‌کند: تعداد افراد فعال و ثابت گروه اکنون ۱۳۰ نفر است که ۸۰ نفر مرد و ۵۰ نفر زن هستند.

وی می‌گوید: بیشتر اعضای گروه را جوانان تشکیل می‌دهد و محرومیت‌زدایی و امیدآفرینی از اهداف اصلی گروه جهادی شهید زرهرن است.

سیلانه از توزیع بیش از ۴۵۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان شیروان توسط این گروه خبر می‌دهد و خاطرنشان می‌کند: توزیع ۱۷۰ هزار پرس غذای گرم، ارائه خدمات پزشکی به بیش از سه هزار نفر و توزیع پنج قلم جهیزیه نیز از دیگر اقدامات گروه‌جهادی بوده است.

وی با اشاره به اینکه تأمین منابع مالی گروه توسط خیران و دستگاه‌های مردم نهاد، تاکید می‌کند: اعتبار ریالی بسته‌های توزیع شده بین نیازمندان از سال ۹۸ تاکنون، به بیش از شش میلیارد و پانصد میلیون تومان می‌رسد.

فعالان گروه جهادی شهید زرهرن همواره تلاش کرده‌اند تا از طریق ارتباط سازنده و متقابل با دستگاه‌های مردم‌نهاد و سازمان‌های حمایتی، نقش مؤثری را در معرفی و شناساندن محرومان و نیازمندان به آن‌ها داشته باشند.

برنامه توزیع غذای گرم و نذرواره ۷۲ دیگ یکی از فعالیت‌های مستمری است که این گروه‌جهادی چهار بار در هر سال آن را انجام می‌دهد، مناسبت‌های ولادت امیرالمؤمنین (ع)، نیمه‌شعبان، عید غدیر و روز عاشورا ایامی است که پخت و توزیع غذای گرم در آن‌ها انجام می‌شود.

برگزاری کلاس‌های تربیتی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و سبک‌زندگی نیز از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی است که گروه‌جهادی شهید زرهرن طی سه سال توجه ویژه‌ای به آن داشته است.

به گفته سیلانه در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ دو اردوی جهادی بزرگ در زمینه پزشکی و درمانی توسط این گروه در مناطق مرزی شیروان برگزار شده که توانسته است نقش مهمی در رفع بسیاری از مشکلات درمانی ساکنان مناطق مرزی ایفا کند.