سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نسبت به مطالب منتشر شده نسبت به رتبه استان در امتحانات نهایی واکنش نشان داد و گفت: نتیجه امتحانات نهایی نشده است.

به گزارش پردیسان آنلاین از کهگیلویه و بویراحمد، با پایان سال تحصیلی و برگزاری امتحانات دانش‌آموزان موضوع بررسی کارنامه آموزشی پایان سال دانش‌آموزان به موضوع مهمی برای خانواده‌ها تبدیل می‌شود و هر دانش‌آموز و خانواده‌ای در انتظار یک کارنامه پربار هستند.

بعد از اوج گرفتن ویروس کرونا نحوه آموزش در جهان به فضای مجازی کشیده شد و حضور فیزیکی دانش‌آموزان در مدارس به یک کابوس وحشتناک تبدیل شد و حضور نداشتن دانش‌آموزان در کلاس درس به عقیده کارشناسان صدمات جبران‌ناپذیری به علم‌آموزی وارد کرد.

بعد از سال ۹۹ موضوع رتبه دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمد در امتحانات و آزمون‌های کنکور به یک چالش تبدیل شد و در اکثر موارد پایین بودن رتبه استان در این موضوع از طرف مسئولان به گردن ویروس کرونا انداخته شده‌است.

در روزهای اخیر میانگین نمره نهایی دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمد در فضای مجازی واکنش‌های متفاوتی را به دنبال داشته‌است و این موضوع با واکنش غلامرضا تاجگردون نماینده شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی بیش از پیش به موضوع داغ تبدیل شد.

غلامرضا تاجگردون با نقل خاطره‌ای در یک استوری در اینستاگرام به رتبه استان در امتحانات نهایی واکنش نشان داده و این موضوع را ناشی از یک شکاف علمی اجرایی دانست و معتقد است که باید منتظر فاجعه‌های بعدی باشیم.

در استوری منتسب به نماینده شهرستان‌های گچساران و باشت میانگین نمره نهایی دانش‌آموزان استان ۸.۰۱ عنوان شده‌است.

استوری تاجگردون و واکنش سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه؛ نتایج امتحانات، نهایی نشده است

محمد جمالی‌آرند سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نتایج امتحانات پایه دوازدهم هنوز نهایی نشده‌است، گفت: امتحانات نهایی پایه دوازدهم هم‌اکنون در حال بررسی اعتراضات است و تاکنون هیچ‌گونه تجزیه و تحلیلی از امتحانات نهایی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در سطح کشور انجام نگرفته است، از این رو اخبار منتشر شده در فضای مجازی صحت ندارد.

وی افزود: طبق آخرین اطلاعات دریافتی از سامانه یک میلیون ۲۰۱ هزار و ۷۵۳ نفر برگه در سطح کشور هم اکنون در حال بررسی اعتراضات وجود دارد که ۲۴ هزار و ۵۲۵ برگه به استان جهت بررسی اعتراضات ارسال شده که تصحیح‌کنندگان در حال بررسی هستند.

جمالی‌آرند تصریح کرد: رسانه‌ها هرگونه اخبار راجع به آموزش و پرورش را از طریق روابط عمومی یا پورتال خبری وزارت آموزش و پرورش و اداره کل آموزش و پرورش استان پیگیری کنند و به شایعات منتشر شده در فضای مجازی که فاقد منبع خبری هستند، توجه نکنند.

وی خاطرنشان کرد: پس از بررسی اعتراضات امتحانات نهایی و اعلام رسمی تجزیه و تحلیل امتحانات سال تحصیلی جاری از سوی مرکز سنجش و پایش کیفیت تحصیلی وزارت آموزش و پرورش اطلاع‌رسانی لازم در این زمینه صورت خواهد گرفت.