در آستانهٔ افزایش هزینهٔ ارسال پیامک‌ها به صورت سالانه، بانک‌ها ناچار به افزایش هزینهٔ آبونمان پیامک‌های تراکنشی خواهند بود. ساده‌ترین راهکار برای مواجهه با این افزایش هزینه، دریافت آبونمان بیشتر از مشتریان بانک‌هاست؛ اما این اقدام بار مالی بیشتری را به مشتریان بانک‌ تحمیل می‌کند. از سوی دیگر، راهکار برخی بانک‌ها برای مدیریت این هزینه‌ها […]

در آستانهٔ افزایش هزینهٔ ارسال پیامک‌ها به صورت سالانه، بانک‌ها
ناچار به افزایش هزینهٔ آبونمان پیامک‌های تراکنشی خواهند بود. ساده‌ترین راهکار
برای مواجهه با این افزایش هزینه، دریافت آبونمان بیشتر از مشتریان بانک‌هاست؛ اما
این اقدام بار مالی بیشتری را به مشتریان بانک‌ تحمیل می‌کند. از سوی دیگر، راهکار
برخی بانک‌ها برای مدیریت این هزینه‌ها عدم ارسال بخشی از پیام‌های تراکنشی به
مشتریان بوده است. در این میان، بانک ملی ایران در صدد ارائهٔ راهکاری خلاقانه
برای مشتریان این بانک است که طبق آن، بار این افزایش قیمت به مشتریان بانک تحمیل
نشود، در عین حال، همهٔ پیام‌های تراکنشی نیز به دست مشتریان برسد.

در این راستا بانک ملی ایران ، از تاریخ ۲ اسفند ۱۴۰۰ ارسال بخشی از پیامک‌های
بسیار خرد (کمتر از
۳۰ هزار تومان) خود را بر
بستر دیجیتال و در اپلیکیشن‌های رسمی این بانک انجام خواهد داد. طبق این طرح،
ارسال پیام تراکنش‌های کمتر از
۳۰
هزار تومان
، به جای پیامک، از طریق اپلیکیشن‌های رسمی بانک ملی ایران، یعنی پیام‌رسان
بانکی بله و نشان‌بانک و بام انجام خواهد شد. 

با اجرایی شدن این طرح بانک ملی ایران نه تنها اطلاع‌رسانی تمامی
تراکنش‌های بانکی را انجام می‌دهد، بلکه هزینهٔ مضاعفی را نیز به مشتریان خود
تحمیل نمی‌کند و کماکان با دریافت تنها
۶ هزار تومان به صورت سالانه، کمترین میزان دریافتی از مشتریان بابت
آبونمان پیامک را در شبکهٔ بانکی کشور دارا خواهد بود. 

علاوه بر مزایای فوق، مشتریان بانک ملی ایران می‌توانند از مزایای
ویژگی کاربردی «مدیریت مالی شخصی» در پیام‌رسان بانکی بله به صورت رایگان، نیز
استفاده کنند. مدیریت مالی شخصی این امکان را برای مشتریان فراهم می‌کند تا با
دسته‌بندی پیام‌های تراکنشی خود، درآمدها و  هزینه‌های‌شان را بهتر مدیریت
کنند.