به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، عسکری نسب در این بازدید از رشد صادرات بندرلنگه خبرداد. وی اشاره به رتبه یک بودن بندر لنگه در بحث تردد شناورها و صادرات خودرو، گفت: بندر لنگه رشد ۱۵۰ درصدی داشته و دارای جایگاه پنجم در بین بنادر است.عسکری […]

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، عسکری نسب در این بازدید از رشد صادرات بندرلنگه خبرداد.
 وی اشاره به رتبه یک بودن بندر لنگه در بحث تردد شناورها و صادرات خودرو، گفت: بندر لنگه رشد ۱۵۰ درصدی داشته و دارای جایگاه پنجم در بین بنادر است.
عسکری نسب با تشریح آمارهای ۹ ماهه نخست سال جاری در بحث ترانزیت و صادرات کالا از این بندر گفت: ظرفیت بندر لنگه بیش از این نیست و نیازمند ایجاد یک بندر جدید هستیم و یا افزایش گنجایش و ظرفیت بندر خود. 
مدیر بنادر و دریانوردی لنگه افزود: بحث هایی چون تخفیف های گمرکی دیگر بنادر موازی لنگه باعث رکود این بندر شده است. لذا خواهشمندیم که یک سری رویه های دیگر بنادر را شامل بندر لنگه کنید تا این بندر نیز بتواند از ظرفیت خود بیش از پیش استفاده کند. 
عسکری نسب افزود: ما بین دو منطقه آزاد قرار داریم با همان موقعیت اما مزایای منطقه آزاد را نداریم. 
مدیر بنادر لنگه در ادامه گفت: همین مسئله تخفیف ها موجب رونق بندر می شود که هنوز شامل ما نمی شود.
در ادامه «نوروزی»، مدیر گمرک بندرلنگه از لزوم ۲۴ ساعته شدن بندر لنگه گفت. 
این مقام مسئول افزود: برخی از کالاها نیازمند ترخیص فوری و … هستند که همین مسئله اهمیت ۲۴ ساعته بودن بندر را بیان می کند.
در این بازدید امام جمعه شهرستان بندرلنگه با اشاره به اینکه عامل کندی شهرستان بندرلنگه، موانع بر سر راه بندر این شهر است، خواستار دستور و پیگیری وزیر اقتصاد برای تسریع دراحداث بندر جدید برای بندر لنگه شد. 
احسان خاندوزی پس از ارزیابی ها و گفتگو با مدیران مجموعه بنادر و دریانوردی لنگه، دستور فوری رسیدگی به مسئله ۲۴ ساعته شدن بندر لنگه را صادر کرد.