در مدت زمانی که به پایان فعالیت شورای شهر قم باقی است باید دید اختلاف نظر ها به سود مدیریت شهری و شهروندان قمی خواهد بود و یا بر اجرای پروژه های شهری که با سرعت در حال اجرا می باشد تاثیری خواهد داشت.

به گزارش پردیسان آنلاین؛ چندی پیش رییس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم در گفتگویی با بیان اینکه شهردار قم ۷۲ سال سن دارد،بیان کرده بود که طبق قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان و اعضای هیأت علمی، سیدمرتضی سقائیان نژاد امکان ادامه فعالیت در مجموعه مدیریت شهری قم را ندارد.

حسین صابری با بیان اینکه سیدمرتضی سقائیان نژاد شهردار کنونی قم بیش از ۷۲ سال سن دارد، اظهار کرده بود: طبق مفاد صریح آیین‌نامه استخدامی اعضای هیات علمی و مستندات قانونی و ماده ۹۶ این آیین‌نامه، در حال حاضر بازنشسته می باشد.

وی با اشاره به قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان، تصریح کرده بود : در سال ۹۵ و اصلاحات بعدی از قانونی دیگر امکان ادامه فعالیت وی در جایگاه شهردار قم امکان پذیر نیست.

صابری با بیان اینکه ادامه فعالیت وی در جایگاه شهرداری قم احتمال ابطال در اسناد و اوراق تعهد آور و غیرقانونی بودن در تصرف در اموال را به همراه داشته باشد، خاطرنشان کرده بود : بر همین اساس هرگونه امضای پیمان و قراردادها توسط وی می‌تواند همراه با مشکلات حقوقی و خسارت برای مجموعه مدیریت شهری قم باشد.

منع قانونی برای ادامه حضور شهردار قم وجود ندارد

روح‌اله امرالهی سخنگوی شورای در واکنش به این مطالب دیگر عضو شورای شهر در گفت وگو یی با اشاره به برخی شبهات و اظهار نظرها در خصوص موانع قانونی ادامه فعالیت سقائیان‌نژاد به عنوان شهردار قم، گفت: با توجه به حکم کارگزینی ابلاغ شده توسط رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان به شماره ۹۶۲۷۰۶ مورخ ۳۰ دی ماه ۱۴۰۲ بر اساس موافقت هیات امنا این دانشگاه و مطابق ماده ۷۶ آئین‌نامه استخدامی اعضای هیات علمی، ماموریت اداری شهردار قم تا ۱۰ تیر ماه ۱۴۰۳ بلامانع است.

وی همچنین از پیگیری این موضوع از دستگاه‌های نظارتی خبر داد و افزود: تاکنون از طرف فرمانداری شهرستان قم یا دستگاه‌های نظارتی استان هیچگونه ابلاغیه‌ای در “رد” یا حتی “اصلاحیه” آن به شورای اسلامی شهر قم ارسال نشده‌است.

وی عدم وجود هرگونه ممنوعیت فعالیت شهردار قم را یادآور شد و ادامه داد: بر اساس ضوابط و مقررات استخدامی کشوری، تا زمانی که این ضوابط اجازه ادامه خدمت به شهردار قم دهند، هیچ منعی در این زمینه وجود ندارد.

امراللهی با تأکید بر عدم صدور هرگونه حکم بازنشستگی برای سقائیان‌نژاد، اذعان داشت: وی با توجه به وضعیت موجود تا پایان سال تحصیلی ۱۴۰۳ مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان نخواهند شد و می‌تواند تحت نظارت شورای اسلامی شهر به فعالیت در شهرداری قم ادامه دهد.

وی توجه به مر قانون و تاکید اعضای شورای اسلامی شهر بر اجرای دقیق قوانین و مقررات را از اصول و خطوط قرمز شورا دانست و با تقدیر از دغدغه‌های موجود تصریح کرد: این اطمینان را به شهروندان محترم و بزرگان شهر مقدس قم می‌دهیم که با برنامه‌ریزی‌های دقیق و پیش‌بینی شرایط آینده شهر، با رعایت کامل قوانین و مقررات، هیچگونه اختلالی در فعالیت مجموعه شهرداری قم پیش نیاید.

محرری رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز پیش از سفر به حج در گفتگو با خبرنگار پردیسان آنلاین بیان داشت:تلاش داریم تا در صورت رفع موانع و محدودیت های قانونی تا پایان دوره ششم از آقای سقائیان نژاد بعنوان شهردار قم استفاده کنیم .

وی ادامه داد :دوره ماموریت دانشگاه صنعتی اصفهان برای شهردار قم تا ۱۰ تیرماه است و اگر ماموریت ایشان تا یک ماه آینده برای یکسال باقی مانده تمدید نشود بالاجبار به دنبال گزینه دیگری برای شهرداری قم خواهیم رفت و برای یک سال باقی مانده دوره ششم انتخاب کنیم.

حال در مدت زمانی که به پایان فعالیت شورای شهر قم باقی است باید دید اختلاف نظر ها به سود مدیریت شهری و شهروندان قمی خواهد بود و یا بر اجرای پروژه های شهری که با سرعت در حال اجرا می باشد تاثیری خواهد داشت.