تربت حیدریه ـ رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: از ابتدای امسال تاکنون متأسفانه ۷ هزار و ۲۷۶ مورد مزاحمت تلفنی داشتیم.

محمد جواد امیری در گفتگو با خبرنگار پردیسان آنلاین اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون متأسفانه ۷ هزار و ۲۷۶ مورد مزاحمت تلفنی داشتیم که با توجه به کمبود امکانات، وقت زیادی را از همکاران ما برای ارائه خدمات، سلب کرده‌است.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه افزود: در حالی که میانگین کشوری زمان رسیدن به محل حادثه در حوادث شهری هشت و در حوادث جاده‌ای ۱۵ دقیقه است، اما این ارقام در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ترتیب هفت و۱۳ دقیقه است.

وی تعداد مأموریت‌ها را از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۴ هزار و۸۵۰ مورد عنوان کرد و افزود: همچنین تعداد تصافات ۲ هزار و ۱۰۹ مورد و تولدها در آمبولانس ۹ مورد بوده است.

امیری گفت: سایر موارد امدادرسانی برای حوادثی چون خودکشی، سکته قلبی، و مغزی، فشار خون، خون ریزی مادر باردار، مسمومیت غذایی و مسمومیت ناشی از گاز منواکسیدکربن، سقوط از ارتفاع و موارد مشابه بوده‌است.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه تاکید کرد: اکنون ۲۰ پایگاه اورژانس و یک پایگاه مرکز پیام و فرماندهی عملیات در شهرستان‌های تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه داریم که در هر پایگاه تنها یک دستگاه خودروی آمبولانس موجود است و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و تعدادی آمبولانس یدک نیز برای موارد اضطراری موجود، اما با توجه به عمر غالب خودروهای ما که به مرحله فرسودگی رسیده‌اند و نیز قرار گرفتن تربت‌حیدریه در مسیر مسافران و زائران عازم به مشهد، این ارقام بسیار ناچیز است.