حجت الاسلام محمد حاجی ابوالقاسم دولابی با استناد به آیه ۶۹ سوره عنکبوت گفت: اگر جبهه مقاومت به دنبال پیروزی است، باید اهل مجاهده و تلاش باشد و در تمام مراحل اخلاص را از یاد نبرد. البته مشکلات فراوانی مانند شناخت حق از باطل، وسوسه های شیطانی، دشمنان بی رحم و لغزش های احتمالی برای […]

حجت الاسلام محمد حاجی ابوالقاسم دولابی با استناد به آیه ۶۹ سوره عنکبوت گفت: اگر جبهه مقاومت به دنبال پیروزی است، باید اهل مجاهده و تلاش باشد و در تمام مراحل اخلاص را از یاد نبرد. البته مشکلات فراوانی مانند شناخت حق از باطل، وسوسه های شیطانی، دشمنان بی رحم و لغزش های احتمالی برای طی کردن مسیر الهی وجود دارد دارد ولی اگر جهاد و اخلاص در کنار هم قرار گیرد، پیروزی به دست خواهد آمد.

این وعده الهی مبنی بر پیروزی امت اسلام حتمی است و هر جایی که نتوانستیم به پیروزی برسیم، به دلیل کم و کاستی در تلاش یا خلل در اخلاص ما بوده است و اگر این دو رکن در کنار هم جمع شوند، حتما پیروزی فرا می رسد.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان ادامه داد: داستان عقب ماندگی امت اسلام در صدها سال به یکی از این دو رکن برمی گردد. اگر امت اسلامی در فرهنگ خود دست نیاز به سوی دیگر کشورها دراز کرده یا برای حفظ خود در برابر هجوم نظامی به قدرت های مستکبر تکیه می کند یا اگر سرزمین های مسلمانان در اشغال کفار قرار دارد به علت حب نفس، عشق به دنیا، خودشیفتگی، راحت‌طلبی، کوته نگری و وابستگی برخی از زمامداران امت اسلامی باعث شده تا امت اسلام نتواند به پیروزی های خود ادامه دهد.

وی افزود: عرصه های جهاد بسیار متنوع هستند. مثلا از جهاد با نفس تا جهاد نظامی یا جهاد علمی، فرهنگی، سازندگی و جهاد در عرصه جهش تولید و در تمام این عرصه ها می توان در راه رضای خدا تلاش کرد.

حاجی ابوالقاسم به آیه نهم از سوره احزاب اشاره کرد و گفت: نمونه هایی از نصرت الهی را در جنگ خندق می توان دید؛ آنجا که تمام احزاب و گروه های مشرکان دست به دست هم دادند تا مسلمانان را نابود کنند ولی پیامبر اکرم (ص) و مسلمانان ایستادند و تمام تلاش خود را به کار بستند و در راه خدا پایداری کردند.

وی افزود: در نتیجه این ایستادگی و اخلاص، خدا کاری کرد که بعد از جنگ احزاب کسی تصور حمله به مسلمانان را در سر نپروراند و مشرکان پس از ۳۳ روز در پشت خندق گرفتار طوفان شدند و با پایان یافتن آذوقه شان، دست از پا درازتر برگشتند.

این استاد حوزه افزود: تاریخ تکرار شد و ما دیدیم که صهیونیست ها پشت سد آهنین حزب الله لبنان و رزمندگان مقاومت معطل شدند و در نهایت عقب نشینی کردند. رهبر معظم انقلاب نیز در این زمینه فرمود اگر کسی می گفت در کشوری مثل لبنان یک گروه جوان مومن خواهند توانست رژیم صهیونیستی و ارتش مجهزش را شکست بدهند کسی باور نمی کرد ولی این اتفاق افتاد.