کتاب «حالا تو حلوا بساز» بر اساس بخشی از آیه ۲۱۶ سوره مبارکه بقره به قلم آقای حیدری ابهری منتشر شد.

به گزارش پردیسان آنلاین، هیچ پدر و مادری نیست که دلش نخواهد فرزندش با قرآن مأنوس باشد؛ اما باید قبول کرد زمانه عوض شده و دیگر مستقیم‌گویی و پند و اندرز برای بچه‌های امروزی تأثیرگذار نیست. باید حرف را پیچید لای زرورق قصه و غیرمستقیم مفاهیم دینی و قرآنی را به کودکان و نوجوانان منتقل کرد.

آقای حیدری ابهری ایده کتاب حالا تو حلوا بساز را بر اساس بخشی از آیه ۲۱۶ سوره مبارکه بقره که می‌فرماید: «عَسَی أنْ تَکْرَهُوا شَیئاً» گرفته و آن را پرداخته است. در این داستان، ماجرای پسر نوجوانی به نام روزبه روایت می‌شود که پیراهنی سخنگو دارد. این پیراهن می‌شود دوست و همدم روزبه؛ اما آنها فقط لحظه‌های خوبی با هم ندارند. پیراهن از اینکه شسته شود یا برود زیر اتو خوشش نمی‌آید و مدام سر روزبه غر می‌زند که چرا این بلاها را سرش می‌آورد. رابطه روزبه با پیراهنش روزبه‌روز بیشتر شده و باعث می‌شود مادر روزبه به کارهای او شک کند:‌ «روزبه باز هم که داری با خودت حرف می‌زنی. بیا برویم که می‌خواهم ببرمت روان‌پزشک. تا بیشتر از این قاطی نکرده‌ای، بیا برویم.»

در داستان اشاره کوتاهی به آیه قرآن شده؛ اما همین بیان گذرا، تأثیرش را روی خواننده گذاشته و در ناخودآگاهش نفوذ می‌کند. مخاطب کتاب خودش را می‌گذارد جای پیراهن روزبه و متوجه می‌شود همین چرخ‌زدن‌ها در بشکه لباس‌خوار یا آویزان‌شدن روی رخت‌پهن‌کن با همه سختی‌هایی که برایش دارد،‌ به نفعش است و تحمل کردنشان ارزش دارد.

انتشارات بین‌المللی جمال «حالا تو حلوا بساز» را برای گروه سنی بالای هشت سال و در ۴۸ صفحه طنزآمیز منتشر کرده است.