نبود سطل زباله در برخي از محلات پردیسان موجب انباشت حجم بسياري از زباله شده و حيوانات و حشرات زيادي نيز اقدام به پخش آن در سطح كوچه ها و حتي خيابان ها مي كنند، اقدامي كه مي تواند با خود بيماري هاي فراواني را نشر دهد.

به گزارش پردیسان آنلاین؛ وجود زباله بر روی زمین در کوچه ها و معابر  علاوه بر اینکه چهره شهر را مخدوش و آلودگی بصری به وجود آورده است منجر به جمع شدن تعداد زیادی گربه، سگ و برخی حشرات موذی دیگر از جمله موش شده و در نتیجه آن، بیم انتقال انواع بیماری به شهروندان می رود.
اگرچه شهرداری در بسیاری از محلات اقدام به جانمایی سطل زباله کرده اما اغلب این سطل ها از جنس پلاستیکی است و بارها دچار آتش سوزی شده که پیشنهاد می شود سطل ها را از جنس فلزی انتخاب کنند و اگر بتوانند آن را هم مهار و از انتقال آن جلوگیری نمایند نیز می تواند در از بین رفتن آن موثر باشد.
نمونه بارز وجود زباله و آشغال را در پردیسان به وضوح می توان مشاهده کرد جمع شدن حیوانات و پخش شدن آشغال ها در سطح کوچه و معابر منجر به زشت شدن چهره شهر و نارضایتی مردم شده است.
یکی از شهروند خبرنگاران ما مستقر در پردیسان با ارسال این عکس برایمان نوشت:

“اگرچه به برخی از ساکنان محلات نیز در قبال مسوولیت پذیری در برابر بهداشت و پاکیزگی کوچه ها و معابر نیز ایراد وارد است و انتظار می رود زباله ها را در زمان جمع آوری آن از سوی شهرداری در محل پیش بینی شده بگذارند اما از شهرداری نیز انتظار می رود سطل های درب دار در این محلات مستقر کند.
در موضوع جمع آوری زباله انتقاد دیگری که به شهرداری وارد است استفاده از خودروهای نامناسب برای حمله است که هیچ استانداردی ندارد و از کامیون های معمولی بدون درپوش برای حمل زباله استفاده می شود که تا رسیدن زباله به جایگاه دفن، بر اثر باد بخش زیادی از آن به معابر و خیابان ها ریخته می شود.
پیشنهاد می شود شهرداری از خودروهای استاندارد حمل زباله استفاده کند تا تمام زباله محلات و شهر به جایگاه دفن زباله حمل شود نه اینکه بعد از جمع آوری، بخشی از آن بازهم در محلات و خیابان ها بماند.”

 

ارسالی از سید رضا عزیزاللهی-شهروندخبرنگار در پردیسان