مدیرعامل تلوبیون گفت: در میان برنامه‌های سرگرمی «مهمانی»، «مردان آهنین»، «شب خوش»، «پاورقی» و «معرکه» به ترتیب بیشترین مخاطب را در تلوبیون داشتند.

به گزارش پردیسان آنلاین، پیش از ظهر امروز _سه‌شنبه بیست‌ونهم فروردین_ نشست خبری گزارش برنامه‌های نوروز و رمضان رسانه ملی با حضور محسن شاکری نژاد رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما، حسین قرایی مدیرکل روابط عمومی، علی بخشی‌زاده معاون صدا، احمد خورشیدی مدیرعامل تلوبیون و سلیم غفوری قائم مقام معاونت سیما در سالن کوثر صداوسیما برگزار شد؛ سلیم غفوری قائم مقام معاونت سیما در ابتدای این نشست اظهار کرد: در حوزه برنامه‌های رمضان، ۱۰ برنامه ویژه افطار و ۹ برنامه سحر داشتیم، همچنین ۵۰ ویژه برنامه معارفی به روی آنتن رفت و در این راستا شبکه‌ها امسال به سراسر کشور توجه داشتند و قالب‌های برنامه‌سازی تنوع داشت.

احمد خورشیدی مدیرعامل تلوبیون نیز بیان کرد: در تلوبیون ۵۰ میلیون دقیقه بازدید در ۲۴ ساعت منتهی به سال تحویل داشتیم؛ ۱۱۲۵۴۶ آی پی منحصر بفرد در لحظه سال تحویل شبکه سه را تماشا می‌کردند و بیش از ۴۰ هزار آی‌پی مخاطب شبکه یک بودند و بیش از ۳۰ هزار آی‌پی شبکه دو را تماشا می‌کردند.‌

وی افزود: پربازدیدترین برنامه افطار طی چهار سال اخیر برنامه «زندگی پس از زندگی» بوده است اما امسال برنامه «محفل» به «زندگی پس از زندگی» رسید؛ هر دو برنامه بیش از سه میلیون و ۱۰۰ هزار بازدید داشتند و برنامه‌های «پناه» و «هلال» در رده‌های بعدی قرار گرفتند. در بین برنامه‌های سال تحویل برنامه‌های سال نو، «شب عیدی» و «ایران دوست‌داشتنی» به ترتیب پرمخاطب بوده‌اند.

خورشیدی تاکید کرد: در میان برنامه‌های سرگرمی «مهمانی»، «مردان آهنین»، «شب خوش»، «پاورقی» و «معرکه» به ترتیب بیشترین مخاطب را داشتند. در حوزه سریال‌ها بر اساس تعداد مخاطب محاسبه شده در هر قسمت «نون‌خ ۵»، «زیرخاکی»، «هفت سر اژدها» و «رستگاری» و «جومونگ ۳» در تلوبیون پربیننده بودند.

محسن شاکری نژاد، رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما در ادامه مراسم با یادآوری این‌که نظرسنجی برنامه‌های صداوسیما را به صورت تلفنی و درب منازل انجام می‌دهیم، اظهار کرد: سریال‌ها هر دو هفته یک بار و برنامه‌های شاخص هر ماه یک بار نظرسنجی می‌شوند.

وی افزود: در آخرین نظرسنجی که داشتیم کلیت مخاطب صداوسیما ۶۶ درصد است. البته این نظرسنجی در تهران و مراکز استان‌ها انجام شده و میزان مخاطب در شهرستان‌ها و روستاها بیشتر است. این آمار در شهرستان‌ها حدود ۷۰ درصد و در روستاها ۷۸ درصد است. این اعداد در عصر اینترنت چیزی شبیه معجزه است. میزان مخاطبان شبکه‌های تلویزیونی آمریکا مشخص است و به ندرت به ده درصد می‌رسد. پرمخاطب‌ترین برنامه‌های تلویزیونی انگلستان ۱۸ درصد مخاطب داشته‌اند.

رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما ادامه داد: بخشی از مخاطبان ما در بستر فضای مجازی دنبال می‌کنند؛ وقتی درباره میزان مخاطب صحبت می‌کنید باید مخاطب برودکست را هم لحاظ کنیم.

وی تاکید کرد: در بین سریال‌ها نون‌خ ۴۱.۵ درصد، زیرخاکی ۲۴.۹ درصد، هفت سر اژدها ۲۲.۵ درصد و رستگاری ۱۵.۵ درصد مخاطب داشته‌اند. سریال نون.خ نسبت به پارسال ۱۰ درصد رشد مخاطب داشته است. همچنین در برنامه‌های شب قدر ۲ تا ۳ درصد ریزش مخاطب نسبت به سال قبل داشتیم و از این ریزش استقبال می‌کنیم چون نشان می‌دهد مردم در مراسم مساجد شرکت کرده‌اند.

شاکری‌نژاد با اشاره به میزان مخاطبان برنامه‌های افطار گفت: محفل با ۲۷.۹ درصد پرمخاطب‌ترین برنامه بوده و زندگی پس از زندگی ۲۷.۱ درصد در رتبه دوم قرار گرفته است. این دو برنامه رکورد سال قبل را شکسته‌اند؛ سال قبل مخاطب زندگی پس از زندگی ۲۶ درصد و مخاطب محفل ۱۹ درصد بود. پرمخاطب‌ترین برنامه‌های سحر هم، برنامه‌های شبکه‌های استانی، ماه خدا و ماه من بوده‌اند.

این خبر در حال تکمیل است…

منبع: ایرنا