امروز جمعه پانزدهم تیر، مردم ایران در جای جای این کشور پهناور پای صندوق‌های رأی حاضر شدند تا کار نیمه‌تمام خود را به سرانجام برسانند و نهمین رئیس‌جمهور را برای چهار سال آینده انتخاب کنند.

به گزارش پردیسان آنلاین گروه استان‌ها؛ چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران به دور دوم کشیده شده است و مردم برای انتخاب فردی اصلح در جایگاه ریاست جمهوری پای صندوق‌های رأی حاضر شدند تا بار دیگر قدرت انتخاب خود را به رخ جهانیان بکشانند.

امروز _جمعه پانزدهم تیر_ مردم سراسر ایران مجدد پای صندوق رأی حاضر شدند تا با مشارکت حداکثری و در گام دوم پیروزی دیگری را برای کشورشان رقم بزنند؛ مردم بصیر، شهیدپرور و قدرشناس ایران اسلامی به تأسی از هبر معظم انقلاب از همان اوایل صبح برای رأی دادن پای صندوق‌های رأی حاضر شدند.

مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری برای مهین اسلامی ایران سرنوشت‌ساز است، هر کس که به اسلام، جمهوری اسلامی و پیشرفت کشور علاقه دارد امروز پای صندوق رأی حاضر می‌شود تا با تحقق مشارکت حداکثری مقبولیت ایران را در چشم جهانیان هویدا کند.

امروز مردم ایران کار نیمه‌تمام خود را به سرانجام می‌رسانند، آن‌ها باور دارند که در برابر عمل به مسئولیت قانونی و اجتماعی خود نباید سستی کنند. مردم ما می‌دانند که انقلاب بر پایه اسلام و حقیقت خداپرستی پیش رفته است و این کشور و نظام جمهوری اسلامی براساس هدف متعالی خود در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی و زمینه‌سازی ظهور منجی عالم بشریت در حرکت است.

۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه در سراسر کشور برای رأی‌گیری مردم ایران تعیین شد که شامل ۳۴ هزار و ۵۲۲ شعب شهری، ۲۴ هزار و ۱۱۸، ۴۳ هزار و ۴۲۵ شعب ثابت و ۱۵ هزار و ۲۱۵ صندوق شعب سیار می‌شود و ۶۱ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۳۲۱ نفر واجد شرایط رأی دادن در داخل و خارج کشور هستند.

آغاز فرایند رأی‌گیری در پایتخت / حضور مقامات دولتی پای صندوق رأی

فرایند رأی‌گیری دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز _جمعه پانزدهم تیر_ همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح در حدود ۳۸۵۰ شعبه اخذ رأی پایتخت و حدود سه هزار شعبه دیگر مناطق استان تهران آغاز شد.

سرپرست ریاست جمهوری رأی خود را به صندوق انداخت

مردم استان تهران با حضور پرشور خود در ساعات ابتدایی رأی‌گیری بار دیگر قدرت خود را به رخ کشیدند تا دشمنان ملت و کشور بدانند تا پای جان برای کشور و انقلاب پای کار هستند.

صف طولانی رأی در حسینیه ارشاد تهران

جمعیت قابل توجه رأی دهندگان در حسینیه جماران

حضور مردم اصفهان در میدان امام (ره) برای انداختن رأی خود به صندوق

مردم اصفهان که در مرحله اول حضور خود را به جهانیان نشان داده بودند این بار مصمم‌تر از گذشته به صحنه آمده‌اند تا بار دیگر عشق خود را نسبت به میهنشان نشان دهند و با آرمان‌های امام و شهدا تجدید پیمان کنند.

شکل‌گیری صف رأی در شعبه اخذ رأی گلستان شهدای اصفهان

حضور گسترده مردم اصفهان در ساعات پایانی رأی‌گیری در میدان امام (ره)

فرایند رأی‌گیری در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

فرایند اخذ رأی دور دوم چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری در تمام شعب سراسر استان از ساعت هشت صبح امروز_ جمعه پانزدهم تیر_ آغاز شد و به مدت ۱۰ ساعت تا ساعت ۱۸:۰۰ ادامه دارد و در صورت نیاز تمدید خواهد شد.

۷۹۵ شعبه اخذ در ۱۲ شهرستان چهارمحال‌وبختیاری پیش‌بینی شده است که از این تعداد شعبه اخذ رأی ۵۷۴ شعبه ثابت و ۲۲۱ شعبه سیار هستند.

براساس برنامه‌ریزی انجام شده از مجموع شعب اخذ رأی ۳۷۱ شعبه شهری و ۴۲۴ شعبه روستایی هستند، ۲۹ هیئت اجرایی همراه با ۱۰ هزار نفر به‌عنوان عوامل اجرایی روند انتخابات را تسهیل می‌کنند که از این تعداد ۱۲ هیئت اجرایی در مراکز شهرستان‌ها و ۱۷ هیئت اجرایی نیز در مراکز بخش‌های مستقل تشکیل شده است.

حضور کردستانی‌ها پای صندوق رأی در همان دقایق ابتدایی

فرایند رأی‌گیری دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز _جمعه پانزدهم تیر_ در شهرها، روستاها و مناطق مختلف استان کردستان آغاز شد. فرایند اخذ رأی در ۱۲۹۶ شعبه استان صورت خواهد گرفت و ۲۵ هزار نفر عوامل اجرایی، نظامی و انتظامی نیز در امر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در استان کردستان دخیل هستند.

با گذشت تنها یک ساعت از فرایند رأی‌گیری حضور مردم سنندج برای شرکت در انتخابات بیشتر نمایان می‌شود.

حماسه‌آفرینی مردم کردستان در ۱۵ تیر ۱۴۰۳

مردم شهر سنندج امروز در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری مشارکت پرشوری داشتند و صف‌های طولانی در پای صندوق‌های رأی ایجاد شده بود.

حضور پرشور مردم یزد در ساعت اول آغاز فرایند رأی‌گیری

از دقایقی قبل فرایند رأی‌گیری دور دوم از چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مسجد روضه محمدیه استان یزد همزمان با سراسر استان آغاز شد. یکی از شعبه‌های شاخص نیز پایگاه انقلاب واقع در مسجد روضه محمدیه است که بسیاری از مردم، مسئولان و افراد شاخص رأی خود را از این محل وارد صندوق رأی می‌کنند.

با گذشت چند ساعت از آغاز انتخابات ریاست‌جمهوری حضور مردم یزد چشمگیرتر و صف‌های رأی طولانی‌تر شده است.

همزمان با سراسر کشور شور انتخاباتی در همه شهرها، روستاها و مناطق دور افتاده یزد برقرار است.

مردم شریف مشهد حضوری حماسه‌ساز آفریدند

مردم شریف مشهد الرضا (ع) هم‌صدا با ملت ایران از ساعات ابتدایی صبح امروز _جمعه پانزدهم تیر_ در شعب اخذ رأی حضور پیدا کردند تا ضمن پاسداشت خون شهدای خدمت، با آرمان‌های امام و انقلاب تجدید پیمان کنند و فرد اصلح را انتخاب کنند.

از آغازین ساعت شروع فرایند رأی‌گیری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در مشهد، بیشترین حضور مردم پای صندوق‌های رأی در شعب اخذ رأی در حرم مطهر است.

آغاز فرایند رأی‌گیری در استان مرکزی

فرایند رأی‌گیری در استان مرکزی آغاز شده است و نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در همان دقایق اولیه امروز جمعه پانزدهم تیر رأی خود را در اراک به صندوق انداخت.

مردم اراک با حضور در دور دوم انتخابات نشان دادند که به ایران اسلامی اعتقاد دارند و برایشان مهم است در چهار سال آینده چه کسی مدیریت کشور را بر عهده خواهد گرفت.

حضور مردم قم در پای صندوق رأی در ساعت اول رأی‌گیری

مردم شهیدپرور و همیشه در صحنه قم از همان دقایق ابتدایی پای صندوق رأی حاضر شدند تا نامزد مورد نظر خود را انتخاب و بار دیگر با آرمان‌های امام شهدا و رهبر معظم انقلاب تجدید پیمان کنند.

صندوق رأی ثابت و سیار برای برگزاری این دوره از انتخابات در قم پیش‌بینی شده که ۶۲۰ صندوق ثابت و ۷۱ صندوق نیز سیار است.

در این دوره هم استان قم از سه حوزه انتخابیه اصلی تشکیل شده و از مجموع تمام صندوق‌های پیش بینی شده، ۶۹۱ صندوق در شهرستان قم، قنوات، سلفچگان، خلجستان، ۲۹ صندوق در شهرستان جعفرآباد و شهر قاهان و ۲۷ صندوق نیز در شهرستان کهک و بخش فردو، مستقر می‌باشد.

در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ۸۶۰ هزار قمی واجد شرایط رأی دادن هستند.

مردم قم با گذشت نیمی از زمان رأی‌گیری مرحله دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، حضور چشمگیری پای صندوق‌های رأی دارند.

حضور پرشور بجنوردی‌ها پای صندوق‌های رأی

همزمان با سراسر کشور، اخذ رأی از شهروندان بجنوردی در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد.

مردم بجنورد در پای صندوق‌های رأی از طریق دوربین پردیسان آنلاین دلایل حضور پرشور خود را عنوان کردند.

بجنوردی‌ها در عرصه انتخابات ۱۴۰۳ تاکنون با حضور پر شور خود نوعی حماسه آفریدند.

مردم خوزستان بار دیگر برای انتخاب نامزد مورد نظر خود پای کار آمدند

مردم شیراز بار دیگر دین خود را به نظام جمهوری اسلامی ادا کردند

هم‌زمان با دومین مرحله از چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سراسر کشور، مردم شهیدپرور شیراز با حضور در شعب اخذ رأی بار دیگر دین خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ادا کردند.

حضور پرشور کرمانشاهی‌ها پای صندوق رأی

مردم کرمانشاه با حضور پرشور خود پای صندوق رأی بار دیگر وفاداری و علاقه خود را به ایران اسلامی نشان دادند. ۱۶۳۶ شعبه اخذ رأی در این دوره انتخابات در سطح استان در نظر گرفته شده است که از این تعداد ۹۶۱ شعبه شهری و ۶۷۵ شعبه روستایی است و از مجموع شعب، ۹۸۸ شعبه ثابت و ۶۴۸ شعبه سیار هستند.

حضور پرشور مردم تبریز پای صندوق‌های رأی

فرایند انتخابات از ساعت ۸:۰۰ امروز آغاز شده است و مردم تبریز همچنان برای مشارکت در دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در پای صندوق‌های رأی حضور پیدا می‌کنند.

جامعه معلولان آذربایجان‌شرقی در آغازین ساعات رأی‌گیری در مسجد امام رضا (ع) فلکه خیام تبریز پای صندوق رأی آمدند.

مردم متدین تبریز در ساعات پایانی دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری به صورت پرشور حضور دارند.

مردم حماسه‌ساز همدان بار دیگر به میدان آمدند

پس از آغاز فرآیند رأی‌گیری، مردم حماسه‌ساز دارالمومنین همدان همچون سایر استان‌های کشور، با شرکت در انتخابات، به تجدید بیعت با امام راحل و مقام معظم رهبری پرداخته و با خون پاک شهیدان تجدید میثاق کردند.

گیلانی‌ها برای انتخاب فرد اصلح پای صندوق‌های رأی حاضر شدند

فرآیند اخذ رأی در تمام شعب سراسر استان گیلان از ساعت هشت صبح امروز_ جمعه پانزدهم تیر_ آغاز شد و به مدت ۱۰ ساعت تا ساعت ۱۸:۰۰ ادامه دارد و در صورت نیاز تمدید خواهد شد.

اسدالله عباسی استاندار گیلان و سردار حمید دامغانی فرمانده سپاه قدس گیلان صبح امروز با حضور در سلیمان داراب شهر رشت و آیت الله رسول فلاحتی با حضور در روستای بیجار کنار شهرستان رشت رأی خود را به صندوق انداختند.

۲۶۸۸ شعبه اخذ رأی در ۱۷ شهرستان استان گیلان پیش‌بینی شده است که از این تعداد شعبه اخذ رأی ۲۳۰۹ شعبه ثابت و ۳۷۹ شعبه سیار هستند.

بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از مجموع شعب اخذ رأی ۹۷۶ شعبه شهری و ۱۷۱۲ شعبه روستایی هستند، ۴۶ هیئت اجرایی همراه با ۴۰ هزار نفر به‌عنوان عوامل اجرایی روند انتخابات را تسهیل می‌کنند.

حضور پرشور مردم غیرتمند کهگیلویه و بویراحمد پای صندوق رأی

مردم کهگیلویه و بویراحمد با حضور گسترده از دقایق آغازین فرآیند اخذ رأی آمادگی خود را برای خلق حماسه‌ای از جنس حضور اعلام کردند، به گفته رئیس ستاد انتخابات استان، ۸۳۵ شعبه اخذ رأی برای جمع‌آوری آرای مردم فعالیت می‌کنند.

اقتداری دیگر با حضور مقتدرانه مازندرانی‌های خونگرم در پای صندوق‌های رأی

مازندرانی‌های خونگرم و بامعرفت به وطن و انقلاب، امروز نیز از همان اول صبح آمده‌اند و پای صندوق‌های رأی قرار گرفته‌اند تا با انتخاب خود، سکاندار کابینه قوه مجریه را مشخص کنند، آنها آمده‌اند تا به وظیفه شرعی و سیاسی خود عمل کنند. هفت روز پیش هم پای صندوق‌های رأی آمده بودند تا تعهدشان به نظام جمهوری اسلامی و حفظ ارزش‌های انقلاب را به مردم دنیا نشان بدهند.

برای اقتدار و آبادانی ایران عمل به وظیفه می‌کنند تا یک فرد اصلح و کارآمد را برای ریاست قوه مجریه انتخاب کنند تا هم‌چون رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی با سرافرازی و اقتدار در سالن اجتماعات سازمان ملل نام ایران را با بالا بردن عکس سردار دل‌ها بر سر زبان بیاورد و تن دشمنان و دژخیمان را بلرزاند.

مازندرانی‌ها با گذشت ۱۴ ساعت از شروع انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری همچنان در پای صندوق‌های رأی حضور پیدا می‌کنند و در بسیاری از شعب صف‌های طولانی از جمعیت دیده می‌شود که آمده‌اند ضمن عمل به تکلیف خود، اقتدار و سربلندی ایران اسلامی را به دنیا نشان بدهند.

حضور پرشور مردم زنجان پای صندوق‌های رأی

مردم انقلابی استان زنجان امروز با شور و نشاط در دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری حضور پیدا کردند و حماسه‌ای دیگر آفریدند؛ در این نمایش باشکوه حضور ورزشکاران و رای‌اولی‌ها بسیار به چشم می‌آید.

حضور مردم ولایتمدار و شهیدپرور کرمان پای صندوق‌های رأی

مردم دیار سردار حاج‌قاسم سلیمانی از همان ساعت‌های نخستین رأی‌گیری در پای صندوق‌های رأی حاضر شدند تا تعیین سرنوشت کشور نقشی تأثیرگذار ایفا کنند.

حضور پرشور مردم ایلام پای صندوق‌های رأی

مردم ایلام از همان ساعات اولیه رأی‌گیری در پای صندوق‌های رأی حضور یافتند تا برای سرنوشت چهار سال آینده خود تصمیم‌گیری کنند.

مردم استان ایلام با حضور چشمگیر خود نشان دادند که سرنوشت چهار ساله آینده کشور برای آن‌ها اهمیت دارد.

کویرنشینان دیار خراسان‌جنوبی آماده خلق حماسه‌ای دیگر

کویرنشینان دیار خراسان‌جنوبی که در دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری با ۶۴ درصد مشارکت، رتبه اول در کشور را به دست آورده بودند، امروز نیز دوباره با حضور پر شور در مرحله دوم این انتخابات شرکت کردند تا عشق و دلدادگی خودشان را به انقلاب اسلامی نشان دهند.

شور انتخاباتی قزوینی‌ها پای صندوق‌های رأی

حضور گسترده البرزی‌ها پای صندوق رأی

حضور پرشور مردم در شعب اخذ رأی آذربایجان‌غربی از نخستین ساعات آغاز رأی‌گیری

با شروع دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مردم آذربایجان‌غربی هم‌زمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح امروز به پای صندوق‌های رأی آمده‌اند، در این مرحله از انتخابات تعداد ۲۳۵۷ شعبه اخذ رأی در سراسر آذربایجان‌غربی میزبان افرادی خواهد بود که می‌خواهند در تعیین سرنوشت خویش و کشورشان سهیم باشند.

مسئولان استان نیز در نخستین ساعات آغاز رأی‌گیری با حضور در شعب رأی خود را به صندوق انداختند، در این راستا نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه در مصلی امام خمینی (ره) و استاندار آذربایجان‌غربی، رئیس کل دادگستری استان و شهردار ارومیه نیز در شهرداری مرکزی ارومیه رأی خود را به صندوق انداختند.

مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری امروز با حضور پرشور مردم شیعه و سنی در شهرهای مختلف استان سیستان و بلوچستان برگزار شد، از همان ساعات اولیه رأی‌گیری در بعضی حوزه‌های انتخابیه صف‌های طولانی از حضور مردم برای شرکت در انتخابات شکل گرفت.

این خبر در حال تکمیل است…