کارشناس فوتبال کشورمان گفت: در جریان دیدار دو تیم ایران و ازبکستان خیال هر دو تیم از صعود به مرحله بعد راحت بود و به همین دلیل یک بازی بدون استرس را ارائه دادند.

حسین چرخابی در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین درباره دیدار تیم ملی ایران و ازبکستان اظهار کرد: از نظر من در مجموع شاهد بازی خوبی نبودیم، چراکه انتظار اهالی فوتبال بیشتر بود. خیال هر دو تیم از صعود به مرحله بعد راحت بود و به همین دلیل یک بازی بدون استرس را ارائه دادند، هرچند فوتبال بهتری را باید به نمایش می‌گذاشتند.

وی افزود: تساوی بدون گل تا حدودی نتیجه مطلوبی بود. ملی‌پوشان کشورمان در بیشتر دقایق توپ و میدان را در اختیار داشتند و موفق به خلق موقعیت نیز شدند، اما فرصت‌های آن‌ها تبدیل به گل نشد. امید نورافکن در این تقابل چند شوت خوب داشت، اما بدون ثمر باقی ماند. به‌طور کلی تماشاگرانی که بازی را دنبال می‌کردند، چندان رضایت خاطر نداشتند، زیرا انتظارات از دو تیم بالا بود.

کارشناس فوتبال کشورمان پیرامون ترکیب باتجربه ایران در این جدال تصریح کرد: امیر قلعه‌نویی یک مربی نتیجه‌گرا است و به همین دلیل تلاش می‌کند از مهره‌هایی در ترکیب اصلی خود استفاده کند که تجربه بالاتری دارند، از سوی دیگر تیم فوتبال کشورمان بازی‌های تدارکاتی مناسبی ندارد و با قاطعیت می‌توان گفت ایران کمترین دیدار دوستانه را نسبت به سایر تیم‌ها انجام می‌دهد. به همین دلیل کادر فنی تیم ملی به بازی‌های این مرحله به چشم مسابقات تدارکاتی نگاه کرد؛ از همین‌رو ترجیح داد برای آمادگی و هماهنگی بیشتر بازیکنان از مهره‌های باتجربه در ترکیب اصلی خود استفاده کند.

وی ادامه داد: بازیکنان جوانی روی نیمکت تیم ملی حضور داشتند و به دلیل اینکه صعود ایران قطعی شده بود، می‌توانستند فرصت بازی پیدا کنند، اما از نظر من به دلیل کمبود بازی‌های تدارکاتی، امیر قلعه‌نویی به ترکیب احتمالی خود در تقابل‌های دشوارتر فرصت بازی داد. چراکه در مرحله بعد تیم‌ها غربال شده‌اند و رقیبان قدرتمندتری برابر ایران قرار خواهند گرفت.

چرخابی با اشاره به ضعف‌های دفاعی تیم ملی خاطر نشان کرد: دفاع تیمی و فردی ایران ضعیف است. در واقع هافبک‌ها گمان می‌کنند تنها باید در حمله کمک کننده باشند. این مشکل در تیم‌های باشگاهی نیز به چشم می‌خورد و به همین دلیل دفاع تیمی تضعیف می‌شود. فاصله خط دفاع تا حمله ایران زیاد است و همین موضوع موجب می‌شود تیم‌هایی همچون ازبکستان به‌راحتی به دروازه تیم کشورمان نزدیک شوند.

وی یادآور شد: دلیل ضعف‌های دفاعی به فوتبال پایه بازمی‌گردد. چراکه تمام بازیکنان پایه علاقه‌مند به خط حمله هستند و همین مورد در نهایت به ضعف دفاع تیم ملی منجر می‌شود. بهتر است آکادمی‌های فوتبال بازیکنان را به حضور در خطوط دیگر نیز تشویق کنند.

کارشناس فوتبال کشورمان تاکید کرد: از کادر فنی تیم ملی تقاضا می‌کنم تا شروع مرحله بعدی مسابقات با تیم‌های صاحب سبک بازی تدارکاتی برگزار کنند و نگران این موضوع نباشند که در جدال‌های دوستانه نتیجه را به تیم‌های قدرتمند واگذار می‌کنند. باید نقاط ضعف تیم ملی برطرف شود و یکی از آن‌ها نیز چارچوب‌شناسی بازیکنان است، چراکه شب گذشته برابر ازبکستان شاهد گل نشدن موقعیت‌های تیم کشورمان بودیم. بازی‌های تدارکاتی مناسب علاوه بر شناخت بیشتر بازیکنان جوان به برطرف شدن نقاط ضعف نیز کمک می‌کند.

به گزارش پردیسان آنلاین، در چارچوب رقابت‌های هفته ششم رقابت‌های مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶ دو تیم ایران و ازبکستان در ورزشگاه آزادی برابر یکدیگر قرار گرفتند و تقابل آن‌ها با تساوی بدون گل به پایان رسید. با این تساوی هر دو تیم مجوز صعود به مرحله بعد را کسب کردند.