تربت حیدریه – آئین قرعه‌کشی برای تعیین تکلیف ۵۴۰ واحد مسکن طرح نهضت ملی مسکن تربت‌حیدریه با حضور فرماندار، نماینده دادستان و جمعی از مسولان ذیربط شهرستان تربت حیدریه انجام شد.

به گزارش خبرنگار پردیسان آنلاین، علی اکبر کی پور شامگاه سه شنبه در مراسم قرعه‌کشی برای مشخص شدن ۵۴۰ واحد مسکن طرح نهضت ملی مسکن تربت‌حیدریه اظهار کرد: تمام تلاش دولت در تحقق طرح نهضت ملی مسکن، تهیه و تحویل مسکن ارزان و با کیفیت است.

فرماندار تربت حیدریه افزود: شایسته است حال که دولت عزم خود بر خانه‌دار کردن مردم جزم کرده، دستگاه‌های مرتبط با اجرای طرح و به خصوص مجریان اجرا و تکمیل زیرساخت‌ها، کمال همکاری خود را برای تحقق این طرح ملی، به صورت مضاعف محقق کنند.

۱۱ هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن شهرستان‌های تربت حیدریه، زاوه و مه ولات

در ادامه مرتضی رضازاده، سرپرست اداره راه و شهرسازی تربت‎ حیدریه نیز گفت: سایت مسکن پردیسان آنلاین تربت‌حیدریه از سال ۸۹ کار خود را با ۱۰ پیمانکار آغاز و تا امروز ۲ هزار و ۴۲۶ واحد ساخته شده‌است.

سرپرست اداره راه و شهرسازی تربت‎ حیدریه افزود: از این تعداد هزار و ۵۰۰ واحد تحویل و ۹۰۰ واحد به دلایل مختلف از جمله فاقد متقاضی یا فقدان اجرای تعهدات پیمانکار باقی مانده‌است.

وی گفت: از سوی دیگر متقاضیان شرکت در طرح نهضت ملی مسکن در سه شهرستان تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات، ۱۱ هزار نفر هستند که از این تعداد، هفت هزار و ۸۰۰ نفر مربوط به متقاضیان تربت‌حیدریه هستند.

رضازاده اظهار کرد: بعد بررسی‌های به عمل آمده، از این تعداد ۶ هزار و ۴۰ نفر واجد شرایط دریافت مسکن تشخیص داده شدند که ابتدا به ساکن از این افراد نظرسنجی انجام و در نتیجه ۲ هزار نفر مسکن پردیسان آنلاین و ۷۰۰ نفر کوی حضرت امام (ره) را برای سکنی گزیدن انتخاب کردند.

سرپرست اداره راه و شهرسازی تربت‎ حیدریه با بیان اینکه امروز ۵۴۰ نفر به قید قرعه انتخاب شدند، گفت: این افراد برای انتخاب واحد و بلوک خود، به استانداری معرفی تا در آنجا نیز قرعه‌کشی مجدد انجام شود.

وی تاکید کرد: مسکن این افراد از بین ۹۰۰ واحد بلاتکلیف یاد شده که در اولویت تکمیل شدن قرار دارند، تحویل خواهد شد.

رضازاده سهم آورده متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن تربت‌حیدریه را ۳۰۰ میلیون تومان و میزان تسهیلات دولت را نیز همین مقدار اعلام کرد. براساس برنامه دولت در طرح نهضت ملی مسکن، چهار میلیون مسکن در مدت چهار سال باید احداث شود.