منطقه پردیسان از سال 1390 به مناطق شهری قم اضافه شده است ولی با توجه به عدم واگذاری واحدهای تجاری به شهرداری با گذشت سالیان طولانی هنوز ساکنان آن از کمبود واحدهای تجاری گلایه دارند.

به گزارش پردیسان آنلاین/زهرا ملکوتی شاد؛رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به معضل واحدهای تجاری موقت در پردیسان می گوید: بحث پردیسان و مراکز تجاری آن مشکلی است که هنوز حل نشده است در حالی که باید دولت و اداره کل راه وشهرسازی طبق قانون و تبصره ماده ۶ که ملزم کرده ۱۰ درصد از اراضی چه تجاری و مسکونی به شهرداری واگذار شود همکاری صورت نگرفته است و این واحدهای تجاری تنها به مدت ۳ سال مجوز فعالیت دارند.
حسین اسلامی می افزاید: اگر این واگذاریهای به موقع صورت می گرفت و راه وشهرسازی همکاری می کرد مشکلات حل می شد سال ها است که تحویل نداده اند لذا شورای شهر هم تصمیم گرفته است در قالب تجاری سازی ۳ ساله مشکلات را حل کند و دوباره بعد از ۳ سال این مدت را تمدید کرده است اما این امرمطابق قانون نیست. باید ۱۰ درصد واگذار تا واحدهای تجاری برای این منطقه احداث شود.

صدور ۳۷۱ فقره پروانه احداث بنا و اصلاح پروانه در پردیسان

مدیر منطقه ۸ شهرداری قم نیز در گفت وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین می گوید: میزان ساخت‌وساز ساختمان در منطقه پردیسان مخصوصا نهضت ملی مسکن زیاد است که در همین راستا، بیش از ۳۷۱ فقره پروانه احداث بنا صادر و اصلاح پروانه به متراژ اعیانی ۶۰۰ هزار مترمربع توسط معاونت شهرسازی این منطقه در سال ۱۴۰۱ صورت گرفته است.
محمدحسین علی اکبری می افزاید: مجوز ۵۸ مورد تمدید پروانه به متراژ اعیانی ۵۳هزار مترمربع و ۸۶ مورد پایان کار به متراژ ۹۳ هزار مترمربع در این مدت صادرشده است.
به گفته این مسئول؛ در سال جاری نزدیک به ۳هزار مورد با متراژ ۲۹۰هزار متر مربع پاسخ به استعلامات توسط شهرداری منطقه انجام شده است .
وی عنوان می کند: شهرداری یک نهاد درآمد هزینه است جهت بهبود فرایند خدمت‌رسانی و جلب رضایتمندی هرچه بیشتر شهروندان و آبادانی بیش‌ازپیش شهر، به مشارکت همشهریان عزیزمان نیازمندیم که در این راستا شهروندان می‌توانند با پرداخت به‌موقع عوارض نوسازی خود مدیریت شهری را در ارائه مناسب‌تر خدمات‌دهی یاری کنند.

جمع آوری نزدیک به ۲۲هزار تن زباله در سال ۱۴۰۱ از سطح پردیسان

شهرداری منطقه پردیسان در ادامه به جمع آوری زباله در سطح این منطقه اشاره و می گوید: نزدیک به ۲۲هزار تن زباله از سطح این منطقه توسط نیروهای خدماتی طی سال گذشته جمع آوری شده است.
علی اکبری بیان می کند: در طول سال گذشته نزدیک به ۲۲هزار تن زباله از سطح منطقه جمع آوری شده است و همچنین ۱۳۰۰تن آسفالت جهت لکه گیری معابر استفاده شده است.
به گفته وی؛ ۱۶۶نفر نیرو در حوزه خدمات شهری منطقه هشت به صورت شبانه روزی در حال فعالیت می باشند سال گذشته علاوه بر حمل خاک و نخاله در سطح منطقه بیش از ۸۱هزار متر طول رنگ آمیزی جداول و همچنین رنگ آمیزی دیوارهای نازیبا و ایستگاه های اتوبوس و پایه تابلوها جهت زیباسازی معابر انجام شده است.
وی خاطرنشان می کند: در خصوص رفع آبگرفتگی معابر نیز ۴۰۰مورد اقدامات مختلف در این خصوص صورت گرفته است.

فعالیت ۳۰ بوستان شهری درپردیسان

معاون اجرایی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم در ارتباط با وضعیت سرانه فضای سبز منطقه پردیسان می گوید: سرانه فضای سبز منطقه ۸ معروف به پردیسان بیش از ۲۵.۱۳ متر مربع است که جزو سرانه استاندارد در استان وحتی کشور است .
ابوالفضل مهدی نیا عنوان می کند: بوستان‌های این منطقه هم استاندارد است که بیش از ۳۰ بوستان که اکثر این بوستان‌ها مساحت خوب وقابل قبولی دارد ونقش محوری وموثر در عملکرد محلات دارند.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا بوستان اختصاصی ویژه بانوان در این منطقه احداث شده است بیان می کند: در این منطقه بوستان اختصاصی بانوان به نام پروانه با مساحت دوازده هزار و ۹۴۲ متر مربع اختصاص یافته است که در افزایش نشاط اجتماعی بانوان تاثیر مثبتی می تواند داشته باشد.
مهدی‌ نیا در ادامه می افزاید: درآینده برای فضای سبز کلانشهر قم قرار است ادامه عملیات بوستان تفریحی و ورزشی دوچرخه سواری و احداث بوستان شش وهم چنین عملیات عمرانی وبهسازی بوستان غدیر وتوسعه درختکاری معابر شهری و همچنین درختکاری بوستان جنگلی بلوار ۲۲ بهمن را دربرنامه امسال دنبال کنیم.