سایت اتحادیه جهانی کشتی در گزارشی از دوپینگ برخی کشتی‌گیران در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان خبر داد. دو ورزشکار از ازبکستان و سوریه در وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد دوپینگ کرده بودند به همین دلیل یدالله محبی که ابتدا در رده هشتم مسابقات قرار گرفته بود، با ۲ پله صعود به رتبه ششم رسید.قرار گرفتن […]

سایت اتحادیه جهانی کشتی در گزارشی از دوپینگ برخی کشتی‌گیران در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان خبر داد. دو ورزشکار از ازبکستان و سوریه در وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد دوپینگ کرده بودند به همین دلیل یدالله محبی که ابتدا در رده هشتم مسابقات قرار گرفته بود، با ۲ پله صعود به رتبه ششم رسید.
قرار گرفتن محبی در رده ششم باعث شد که هم ایران به سهمیه المپیک در این وزن برسد و هم با کسب ۳ امتیاز دیگر، به جای آمریکا در مکان سوم رده‌بندی تیمی نیز قرار بگیرد. همچنین در وزن ۷۴ کیلوگرم مسابقات نیز آزمایش دوپینگ خادجیف از فرانسه مثبت اعلام شده و به جای وی کشتی‌گیر لهستانی سهمیه المپیک را به دست آورد.

تاکنون رضا اطری در ۵۷ کیلوگرم، حسن یزدانی در ۸۶ کیلوگرم و یدالله محبی در ۱۲۵ کیلوگرم برای کشتی آزاد ایران سهمیه گرفته‌اند و سایر ملی‌پوشان باید در رقابت‌های گزینشی پیش رو برای کسب سهمیه اوزان ۶۵، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم شرکت کنند.