مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: یکی از اقدامات آتش‌نشانی قم در سال ۱۴۰۲ خرید موتورسیکلت و تجهیزاتی بود که به اطفای حریق در شرایط ترافیک کمک می‌کند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: یکی از اقدامات آتش‌نشانی قم در سال ۱۴۰۲ خرید موتورسیکلت و تجهیزاتی بود که به اطفای حریق در شرایط ترافیک کمک می‌کند.

به گزارش پردیسان آنلاین، علی زندیه اظهار کرد: تهیه موتورسیکلت‌ها و دستگاه‌هایی برای وضعیت ترافیک و شلوغی‌ها، خرید دوربین‌های حرارتی و گازسنج اقدام دیگری بود که در سازمان آتش‌نشانی در سال گذشته صورت گرفت و هفت دستگاه دوربین حرارتی و هشت دستگاه گازسنج خریداری کردیم.  

وی با بیان اینکه از آنجا که قم شهر زائرپذیری است و امکان دارد مسافران در چادرهای مسافرتی از گاز پیک‌نیک استفاده کنند که منجر به حادثه شود، دوربین‌های حرارتی با سرعت زیاد این خطر را شناسایی می‌کند و به مرکز اطلاع می‌دهد، افزود: در ایام نوروز این دوربین‌ها جان یک خانواده پنج‌نفری را نجات داد.

 مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم خاطرنشان کرد: در حوزه معاونت آموزش و پیشگیری، ۲۱ دوره آموزشی برگزار کردیم که توان علمی بالایی برای همکاران آتش‌نشانی قم ایجاد کرد.

 زندیه تأکید کرد: تنها سایت معتبر آموزش آتش‌نشانی در خاورمیانه در تهران است که همکاران ما یک دوره در آنجا آموزش دیدند و برای نخستین‌بار بود که این آموزش در قم اتفاق می‌افتاد، همچنین با یک شرکت تخصصی قرارداد بستیم تا راننده‌ها نیز آموزش‌های تخصصی را ببینند.

 به گفته وی، در رابطه با آموزش دانش‌آموزان، سازمان آتش‌نشانی قم سال گذشته در ۵۶۰ مدرسه دوره‌های آموزشی را برگزار کرد و نتیجه این بود که با فرهنگ‌سازی صورت گرفته، در چهارشنبه‌سوری شاهد کمترین حوادث بودیم.

 مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم عنوان کرد: سال گذشته تجهیزات لازم ازجمله خودروهای پیشرفته را تهیه کنیم و برای سال ۱۴۰۳ نیز مسئله تأمین نیرو و خودروی بالابر در اولویت سازمان قرار دارد.

انتهای پیام/۱۰۳