غلامرضا جانقربان در گفتوگو با پردیسان آنلاین، با اشاره به پروژه میدان مطهری، اظهار داشت: میدان مطهری پروژهای در مرکز شهر است که از اهمیت بسیار زیادی ازنظر سیاسی، اقتصادی، شهرسازی، معماری و حملونقل برخوردار است. معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم بابیان اینکه ۱۸ عنصر تاثیرگذار در میدان مطهری درگیر هستند، افزود: ما برای […]
غلامرضا جانقربان در گفتوگو با پردیسان آنلاین، با اشاره به پروژه میدان مطهری، اظهار داشت: میدان مطهری پروژهای در مرکز شهر است که از اهمیت بسیار زیادی ازنظر سیاسی، اقتصادی، شهرسازی، معماری و حملونقل برخوردار است.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم بابیان اینکه ۱۸ عنصر تاثیرگذار در میدان مطهری درگیر هستند، افزود: ما برای مطالعات جامع برای چنین پروژههایی باید تمام این عناصر سازنده و تاثیرگذار را ببینیم که بتوانیم یک مطالعه خوب و طراحی داشته باشیم.
جانقربان بابیان اینکه در این پروژه هم بحثهای اقتصادی مطرح است، هم سیما و منظر شهری و هم حملونقل، تأکید کرد: با وضعیت کنونی و فعالیت گاراژها، بههمریختگی میدان ترهبار سابق و پیرامون آن همچنین وضعیت مشاغل بنکداری در کوچه مولوی وضعیت نامناسبی برای میدان مطهری ایجاد شده است.
وی تصریح کرد: مطالعات میدان مطهری در ۲۶ هکتار در سال ۹۷ با یک شرکت بسیار معتبر که طرح تفصیلی قم را نوشته است، اجرایی شد که در حال حاضر مطالعات بیش از ۶۰ درصد پروژه تحویل دادهشده است.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم بابیان اینکه مطالعات میدان مطهری در بخش حملونقل نهایی شده است، افزود: مطالعات بخش اقتصادی نیز تکمیلشده است که چه هزینههایی باید بشود و در قالب ۳ سکانس ارائهشده است که در کمیته سیاستگذاری تصویب طرحهای شهرداری با حضور شهردار باید تصمیم گرفته شود که از این سه سکانس باید کدام را جلو ببریم.
جانقربان تأکید کرد: این طرح وقتی تائید نهایی را در کمیسیون ماده ۵ بگیرد بهعنوان پایه و اساس خواهد بود و تمام عناصر سازنده و تاثیرگذار در میدان مطهری بر اساس آن پیش میرود.
وی افزود: زیرگذر امام موسی صدر، ایستگاه پایانی مونوریل، مترو خط A و اینکه تأثیر خط B نسبت به میدان مطهری چه خواهد بود، حملونقل اتوبوس و تاکسی و ارتباطات و محدودیتهایی که تونل ایجاد خواهد کرد و شبکه جایگزینی که باید دیده شود همه بر اساس این طرح پیش خواهد رفت.
Sunday, 24 November , 2024