کوروش محمدحسینی در حاشیه بازدید جمعی از مسئولان و متولیان سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرج از نحوه عملکرد پرداخت الکترونیک در حوزه حمل و نقل عمومی شهرداری قم، اظهار داشت: پروژه جدید کارت شهروندی یکی از فرآیندهای مهم در ایجاد تحول در حمل و نقل عمومی است . در سال ۹۷ براساس دستور […]
کوروش محمدحسینی در حاشیه بازدید جمعی از مسئولان و متولیان سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرج از نحوه عملکرد پرداخت الکترونیک در حوزه حمل و نقل عمومی شهرداری قم، اظهار داشت: پروژه جدید کارت شهروندی یکی از فرآیندهای مهم در ایجاد تحول در حمل و نقل عمومی است . در سال ۹۷ براساس دستور شهردار قم پروژه کارت هوشمند جدید شهروندی قم با نام قم کارت را آغاز کردیم.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم تصریح کرد: زیرساخت قم کارت به خوبی دنبال شد و پیمانکار اجرای آن، شرکت توسن سها در تهران است،.
محمدحسینی گفت: پروژه قم کارت نیز مستقل اجرایی شد تا زیرساخت نرم افزاری برای تولید و فروش و شارژ و نگهداری کارت را در نظر بگیریم و بخش آن لاین کیف پول شهروندی نیز جدا باشد، همان طور که در حوزه تاکسی مستقل شده است.
وی افزود: در اتوبوسرانی نیز جداگانه اقداماتی انجام شد و در این بخش با شرکت صاایران قرار داد بستیم و مسئولیت تجهیزات را بر عهده گرفتند، همچنین در پارک حاشیهای پیمانکار مستقلی حضور دارد و به زیرساخت وصل شده و پارکینگ نیز مستقل است.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم عنوان کرد: روند کار در این مدت به صورت مستمر پیگیری شده و تاکنون ۵۰۰ هزار کارت دست شهروندان رسیده است در حالی که امروز ۳۰۰ هزار کارت فعال دست شهروندان است.
محمدحسینی اظهار داشت: قرار است ۲۵۰ هزار کارت در عملیات جایگزینی وارد چرخه حمل و نقل شود.
وی خاطرنشان کرد: سیستم پرداخت در اتوبوس بسیار پیشرفته میشود و براساس مسیر و سرویس، نرخ دریافت میشود.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم تصریح کرد: همچنین نصب سیستم مانیتورینگ اتوبوسها در قم به صورت پایلوت در حال اجراست، رضایتمندی شهروندان بر درآمد ارجحیت دارد و طبق آن زمانبندی میشود تا شهروند بتواند به سیستم حمل و تقل اعتماد کند.
محمدحسینی عنوان کرد: سامانه AVL که جزئی از پروژه بود بر پیمایش و تردد لحظهای نظارت دارد و براساس سرویسهای پیموده شده، تاخیر را گزارش میدهد و حتی به صورت آن لاین محاسبات را براساس کیلومتر و تعداد سرویس نشان میدهد و برای هر کدام تعرفه ای در نظر میگیرد و برخی تخلفات سیستماتیک محاسبه میشود.
وی تصریح کرد: پروژه قم کارت مقارن با کرونا و ناوگان تعطیل شد و مشکلاتی پیش آمد اما از هفته گذشته قم کارت و جایگزینی آن با کارتهای قبلی را آغاز کردیم.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم تصریح کرد: در اتوبوسهای ملکی به طور مستقیم واریز کرایه انجام میشود و در اتوبوسهای خصوصی نیز به صورت واریز روزانه است.
محمدحسینی گفت: در سیستم جدید مشکلات حل شده است و ۱۱ باجه بلیط فروشی در سطح شهر در نظر گرفته شده و باجهداری به صورت فناوری درآمده و ۲۰نقطه نیز در دکه ها به طور هوشمند مستقر شده و در حال نصب بر روی خودپرداز و دستگاه پوز نیز هستیم و تجهیزاتی نیز به صورت خودکار در سطح شهر آماده خدمت رسانی در زمینه شارژ میشود تا همه شهروندان به شارژ دسترسی داشته باشند.
Friday, 22 November , 2024